Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vår dåliga smak

Ja, det finns väl brister där.

Jag gillar verkligen mcDonalds Cheeseburgare (med gurka ja...) och milkshake, jag har fortfarande inte stött på något som är gott på samma sätt även om jag ätit både god milkshake och goda cheeseburgare.

Feltryck01 skrev 2013-05-15 11:14:33 följande:
    Flam, den är ju asgod!

Jag kan dock erkänna att jag älskar vanilla coke..
    Äh, det är ju definitionen på god smak!

Jag älskar Dr Pepper, vanilla coke och cherry coke. Ingen aning vad de gjorde med svenska cherry coke dock, förmodligen blandade de in körsbärssmak....
    Hursomhelst blev det inte särskilt gott.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Feltryck01 skrev 2013-05-15 11:23:45 följande:
    Gotse! Äntligen någon som gillar vaniljcolan! De har börjat ta in den nu i min närbutik och jag är helt lyrisk, den är precis likadan som tidigare
    Ja, den finns här också. Föredrar dock den amerikanska versionen ändå.

Detsamma gäller för min bror och några kompisar som också gillar vanilla coke. Dock är de barbarer och ogillar Dr Pepper (utom en). Jag funderar på att säga upp bekantskapen men det har inte blivit av.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Tyska kan vara vackert, om den som pratar det är en snygg tyska från södra delen av landet. Väldigt fin melodi.

För övrigt gillar jag verkligen kanadensisk dialekt, engelskan alltså. Varför är något som verkligen inte passar i en tråd om dålig smak. Drömmer

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-15 23:38:31 följande:
    Jag pratar s.k. hochdeutsch och tycker fortfarande inte att det är det minsta vackert. Sydtyska förstår man ju knappt?!?

Sen - och det här passar verkligen i tråden - älskar jag av nån anledning texasdialekt och den här bonniga sydamerikanska släpiga dialekten! Dålig smak kanske, eftersom alla svenskar (och tyskar) verkar vilja eftersträva att prata brittisk engelska.
    Man behöver inte förstå heller.

Släpig brittisk dialekt är ännu bättre. Men kanadensiska har en särskild plats i mitt hjärta, liksom irländsk och walesisk dialekt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ypperlig skrev 2013-05-15 23:43:53 följande:
    Håller med. Irländska och walesiska får mig att smälta.
    Det är trevliga dialekter ja.
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-15 23:44:10 följande:
    Då är jag med. Jag gillar dialekt bättre än standardspråkbruk - att lyssna till.
    Ja, det är det absolut.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jackson skrev 2013-05-16 10:35:04 följande:
    Why? Nu kanske det är lite annorlunda för mig  i och med att jag bara bor en timme därifrån med bil, men det är väl i stort samma sak som att gå omkring i gallerian, nordstan eller liknande en heldag? Att det sen är lite billigare gör väl det väl inte heller fel? 

Vi köpte vår Soda Stream på gekås, istället för 799 på elgiganten så kostade den oss 499 där.  
    "Problemet" är att det blir just en utflykt, nästintill ett äventyr, att åka dit.

Det gör det hela ganska trashigt, om man nu ska prata om det överhuvudtaget så kvalar Gekås in där.
Svar på tråden Vår dåliga smak