Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Vår dåliga smak

Jag gillar öl, inte bara finöl, all öl i princip. 
    Jag har roligare när jag är full.
    Jag älskar filmen office space. Milton Waddams Skål 

• oOOo  oOOo
    MrsPenn skrev 2013-05-16 13:10:11 följande:
    Jag.... är precis tvärtom. Tvärtemot alla er. Jag är finsmakare.
    Du har alltså den genuint dåliga smaken att proklamera dig som finsmakare

"If you have to tell people you are, you aren't"
    - Margaret Thatcher 

Handlar egentligen om being a lady, men det känns applicerbart här. 
  • oOOo  oOOo
    MrsPenn skrev 2013-05-16 14:28:06 följande:
    Office Space ftw!
    Milton Waddams: The ratio of people to cake is too big.
    Nina: Now Milton, don't be greedy, let's pass it along and make sure everyone gets a piece.
    Milton Waddams: Yeah, but last time I didn't receive a piece. And I was told...
    Nina: Just pass.
    [while the cake passes Milton mutters - eventually everybody but Milton gets a piece]
    Milton Waddams: [muttering] I could set the building on fire.

MrsPenn skrev 2013-05-16 14:28:53 följande:
    haha kul citat.

Det handlar nog mera om att provocera lite. Och att jag vet min egen stil.

Ja, jag vet
  • oOOo  oOOo
    poirot skrev 2013-05-19 18:22:50 följande:
    Fiskbullar med hummersås 
    Är det dålig smak? Jag smakade det en gång, försökte förgäves känns någon smak alls faktiskt.
  • oOOo  oOOo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 09:54:39 följande:

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
    Yes, jag gillar söt Riesling Skönt att veta att jag inte har allt igenom god smak. Hur vacker hade Cindy Crawford varit utan sin håriga finne på överläppen? 
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-05-21 12:38:50 följande:

Hmm - fan du har nog rätt Skrattande
    Frågan är nog mer om tuggummi rent generellt är bra eller dålig smak
  • oOOo  oOOo
    Feltryck01 skrev 2013-05-31 12:51:20 följande:
    Right?? Har en polare som har en svamp, men det är ju inte lika symboliskt. Ett extra liv Obestämd Men stjäääärna! Fuck yeah!
    Här är en trevlig tatuering man kan coola upp sin bebis med. Är det dålig smak?

• oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 18:04:53 följande:

Ohh, du modiga. Jag har köpt till dottern men vågar inte till mig själv
    Do it Hugo. De är guds gåva till mänskligheten. Med tanke på att de är dålig smak så är de väl resultatet av någon källarstädning i himlen.
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 19:05:19 följande:

Njae, alltså när det gäller tofflor är jag mer inne på min gubbsmak. Till linnekostymen kan jag ha mina Stig Helmer-sandaler med snörning av märket Senator Solig På gränsen till god smak.

Mycket sny...gubbiga Senator låter som bra smak, men hade inte opel en model som hette senator Solig
    Passar säker utmärkt till linnekostymen eller kvällsrocken med tillhörande pipa.
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 19:46:59 följande:

Du kappar mitt ego och det uppskattas i vanlig ordning

En Opel Senator hade verkligen varit  dålig smak, men jag har nästan lika tacky bil-smak i vissas ögon  Btw, Senator tillverkades mellan 1977-93 och var länge tyska polisens favorit i många delstater.

Jag vet ju att du kör stadsjeep (och Skeppshult Promenad). Jag kör också stadsjeep. Antagligen dålig smak i miljökretsar. Men min drar inte farligt mycket faktiskt.
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 20:10:11 följande:

Förvånad Förvånad shit pommes, du har ju stenkoll på mig. Körde förresten och trillade med min cykel häromdagen när jag var sen på väg till en dejt, kanske var dålig smak hmm. Både styre & styrstång bockades så jag fick köpa nytt. Fick lite konstiga blickar av han i cykelaffären.
    Men stackars {#emotions_dlg.flower}
    Vuxna karlar som cyklar och trillar förtjänar lite konstiga blickar Antar att cykelhandlaren inte tyckte den sortens skada inte gick ihop med dina senator tofflor Hur gick daten då? Fick hon börja plåstra om dig? 
  • oOOo  oOOo
    Queenie70 skrev 2013-07-09 19:56:18 följande:
    Jag gillar att doppa grillchips i coca cola och att sen dricka den oljiga och löksmakande colan.
    Hur kommer man på idén att doppa chipsen i colan? Eller startar det med en olyckshändelse, typ tappar chipsen i colan varpå man undrar om de kanske smakar bra ändå?
  • oOOo  oOOo
    Gotlänning skrev 2013-07-09 20:29:26 följande:
    Funderade på det med men ditt svar plus snålhet besvarade den.
    Sådant kan man fundera på. Jag funderar ibland på hur olika maträtter skapas, tex majonnäs. Det måste ha börjat som ett misstag i många fall och seden "hey, det där klägget var ju gott"
    Gotlänning skrev 2013-07-09 20:29:26 följande:
    Ölkorv plus en näve jordnötter blir en himmelsk blandning  i helvetet kallat dålig smak.
    låter ganska gott

• oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-19 10:39:22 följande:
    Så här års har jag en otäck last som kommer rendera många varv runt Pildammsparken.

Jag älskar Alladinchoklad!!!
    Testa Aladdinchoklad istället för den där piratchokladen
  • oOOo  oOOo
    poirot skrev 2013-12-20 10:04:51 följande:
    Det förstår jag, det är inte många kvinnor som kan stoltsera med en sådan
    En musmustasch kanske är något att satsa på
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-20 13:07:17 följande:
    Jag jobbar på ett företag som säljer både dammsugare OCH doftljus
    Doftljus med dammsugardoft kanske kunder vara något för föslagslådan på jobbet då. Dålig smak i kvadrat
  • oOOo  oOOo
    Matildet skrev 2013-12-20 14:10:49 följande:
    Hahaha de vackraste höfterna? Nja... Oskyldig
    Det är frestande att äta chips, särskilt när det är fredag och allt... Men chips är inte snäll mot figuren, lite för onyttigt och kaloririkt, tyvärr. Sabbar min "process" då...Rynkar på näsan
    Ur hälsosynpunkt kunde de lägga godis, chips och smör affären högst upp i någon skyskrapa utan hiss.

På tal om det, någon som fattar varför systembolaget gör reklam i TV? Vill de eller vill de inte sälja mer?
  • oOOo  oOOo
    Matildet skrev 2013-12-20 14:21:11 följande:
    Verkligen! Då kan vi längta hur mycket vi vill efter det, vi kommer ändå inte få tag på det. Och gör vi det...ja, då har vi ändå förbränt en massa kalorier i trappan! Underbar idé
    Visst är det. Sedan kunde de dela ut gratis deo till de som når upp ( Coop-kvalitet så vi håller oss till trådens ämne)
  • oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-21 10:18:05 följande:
    Hur går det med skyskrapan?
    Vi väntar på godkännande av smakkomissionen. Fallosar kanske är dålig smak. Vad tror du?
Svar på tråden Vår dåliga smak