Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Vår dåliga smak

Kimona skrev 2013-06-12 04:46:11 följande:
    Fast nu tror jag att jag kommer alå det mesta. Jag äger faktiskt ett väggord. Svart. LOVE står det och i O:et kan man ha ett foto ^^

Du har uppfattat trådstarten rätt {#emotions_dlg.flower} modigt erkännande Skål
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Hamingja skrev 2013-06-12 17:54:22 följande:
    Hmmm... Jag älskade gotisk-romantiska romaner av Victoria Holt, Dorothy Eden, Josephine Tey, Margit Söderholm och andra liknande författare när jag var ung, och ibland kan jag faktiskt läsa dem fortfarande... När jag bara vill ha enkel, kravlös avkoppling och eskapism. So shoot me!
    Mmm, så att vahettere har aldrig hört om en enda av dem. Refererar du till det man förr kallade kiosklitteratur?
  • Ernst Hugo
    Hamingja skrev 2013-06-12 18:13:27 följande:
    Inte riktigt. Det är inte så dåligt som Harlequin! Historierna är på samma tema, men det är mer välskrivet och mer kött på benen.

En sak som kännetecknar dålig smak är att alla vet vad det är men ingen säger det högt
  • Ernst Hugo
    poirot skrev 2013-06-13 19:09:39 följande:

Åh det gjorde jag också förr innan alla de böckerna försvann i någon flytt! Mycket avkopplande faktiskt -gräsmatta, filt, skugga och en kravlös roman!

Åh, ett känt ansikte. Snälla förklara vad det är för böcker? Förvånad
  • Ernst Hugo
    poirot skrev 2013-06-13 19:26:32 följande:
    Alltså, jag har inte läst jättemånga harlequinböcker men utifrån de få jag har läst så skulle jag göra en jämförelse och säga att den stira skillnaden är att de där romanerna är ett bätte hantverk. De kan liksom innehålla samma ingredienser (t.ex. romans över klasshinder, brittiska högreståndsmiljörer, märkliga händelser som hjältinnan försöker reda ut etc. ) men åtminstone jag känner inte att min intelligens blir jätteförolämpad av dem på samma sätt.

Där ligger min nivå på Expressen (som förolämpar min intelligens) men så äter jag också dammsugare med arraksmak Solig
  • Ernst Hugo
    Galliformes skrev 2013-06-13 22:21:33 följande:
    Regniga dagar tittar jag på High Chaparall eller Bröderna Cartwright.

Ren & skär kulturgärning !!!

Bidrag finns att hämta på Länsstyrelsen Solig 
  • Ernst Hugo
    Hamingja skrev 2013-06-14 15:52:12 följande:

Nja. Jag minns hur hans rygg såg ut redan i "Broarna i Madison County"... men jo, DÅ hade jag fortfarande kunnat tänka mig att... ja, det där som ni pratar om!

Är det knulla du tänker på? ;-D Man måste vara öppen och tydlig med sin dåliga smak
  • Ernst Hugo
    Pancacan skrev 2013-06-14 18:03:05 följande:
    Foppatofflor. Två par. Räknas troligen som dålig smak

Ohh, du modiga. Jag har köpt till dottern men vågar inte till mig själv
  • Ernst Hugo
    oOOo oOOo skrev 2013-06-14 18:09:23 följande:
    Do it Hugo. De är guds gåva till mänskligheten. Med tanke på att de är dålig smak så är de väl resultatet av någon källarstädning i himlen.

Njae, alltså när det gäller tofflor är jag mer inne på min gubbsmak. Till linnekostymen kan jag ha mina Stig Helmer-sandaler med snörning av märket Senator Solig På gränsen till god smak.

• Ernst Hugo
    oOOo oOOo skrev 2013-06-14 19:34:22 följande:
    Mycket sny...gubbiga Senator låter som bra smak, men hade inte opel en model som hette senator Solig
    Passar säker utmärkt till linnekostymen eller kvällsrocken med tillhörande pipa.

Du kappar mitt ego och det uppskattas i vanlig ordning

En Opel Senator hade verkligen varit  dålig smak, men jag har nästan lika tacky bil-smak i vissas ögon  Btw, Senator tillverkades mellan 1977-93 och var länge tyska polisens favorit i många delstater.

Svar på tråden Vår dåliga smak