Så tråkigt med svenssonliv
Efter många år av pluggande och resande och ströjobbande har jag fått en anställning på ett stort företag i stockholm. Har jobbat sedan i januari och även fast det är otroligt skönt med en heltidslön på kontot varje månad känns det så himla meningslöst att ägna 10 timmar om dagen med att resa till jobbet, jobba, ta lunchrast, jobba och sen resa hem. Jag har levt ganska fattigt tidigare och bara jobbat strötider för att få ihop till hyra och mat. Har rest och bott utomlands och träffat massor med roliga och konstiga människor, har i princip kunnat göra vad jag vill och haft roligt. Jag förstår inte hur alla verkar så nöjda med sina svenssonliv, de pratar om sina renoveringar och nya bilar och semester till thailand. Det känns konstigt att ha så mycket pengar, vad ska man göra av dem? Jag är nöjd bara jag har mat på bordet och ett rikt liv vid sidan av jobbet, men nu går ju hela dagarna åt att sitta på jobbet. Jag kämpade riktigt hårt för den här anställningen men känner en viss tomhet, är det det här livet liksom? Att jobba och sedan konsumera kläder, bilar, lägenhet, sommarstuga, och allt det där? Jag vill också vara nöjd med att vara en helt vanlig Svensson! Hur gör ni som är nöjda med ett sånt liv? Vill verkligen veta! /från en nybörjarmedelsvensson