• Rådjur

Sova med blött hår = flottig nästa dag ?!

Är det bara jag, eller är det nån mer som råkar ut för detta ?!

Alltid när jag lägger mig med rent, nytvättat hår som är BLÖTT - så är mitt hår typ flottigt när jag vaknar på morgonen Obestämd det ser egentligen helt okej ut, men det KÄNNS liksom oljigare än det hade varit om jag somnat med torrt. 

Nån som känner igen sig ? 

Bara nyfiken på om det är vanligt.        

• Svar på tråden Sova med blött hår = flottig nästa dag ?!
  • Ingridsmamma

Så var det för mig med när jag tvättade håret med schampo, sen jag slutade med det har det blivit mycket mycket bättre.

Du kan ju prova byta örngott när du duschar kanske det blir bättre 

• Rådjur
    Ingridsmamma skrev 2013-05-15 20:58:42 följande:
    Så var det för mig med när jag tvättade håret med schampo, sen jag slutade med det har det blivit mycket mycket bättre.

Du kan ju prova byta örngott när du duschar kanske det blir bättre 

Jag tvättar mig inte heller med schampo faktiskt, haha, kör "balsammetoden"!
    Jag får dock alltid sådär när jag somnar med blött :(( Ska testa lägga nytt örngott varje gång jag lägger mig med blött hår... eller så får jag sluta tvätta håret sen bara hehe 
  • klaun

Det enda jag märkt är att håret står åt alla håll när jag vaknar, inte sådär jättekul om man har bråttom på morgonen. Men flottigt har jag inte märkt! Men jag tror också du borde testa att byta örngott innan, kanske gör skillnad. :D

• Rådjur
    klaun skrev 2013-05-15 21:25:39 följande:
    Det enda jag märkt är att håret står åt alla håll när jag vaknar, inte sådär jättekul om man har bråttom på morgonen. Men flottigt har jag inte märkt! Men jag tror också du borde testa att byta örngott innan, kanske gör skillnad. :D

Hahah jag får faktiskt både och xD dvs. när jag sovit med blött hår! Får frizzy vågigt hår på ovansidan av huvudet, usch, så blir hela dagen en ful hårdag xD
    Testar att byta örngott nästa gång jag måste sova med blött hår Skrattande 
  • thecrazyone

Blir samma för mig! Har rätt tjockt hår som tar lång tid på sig att torka, och somnar jag med det så är det som om det inte har torkat ordentligt på morgonen och det känns flottigt och konstigt Rynkar på näsan

• klaun

Vad jobbigt! Men kan du inte undvika att somna med blött hår då? Såvida det inte funkar med att byta örngott, såklart. Det har jag slutat helt med, då inte ens plattången kan fixa fågelboet på mitt huvud dagen därpå. Det enda som hjälper är att blöta håret igen ordentligt, dvs i duschen, och borsta det rakt.

Det innebär att jag ibland får sitta vaken i 1-1,5 h efter sambon lagt sig, för jag vägrar verkligen kriga med frisyren när jag vaknat. :D

• Rådjur

thecrazyone skrev 2013-05-15 21:40:01 följande:
    Blir samma för mig! Har rätt tjockt hår som tar lång tid på sig att torka, och somnar jag med det så är det som om det inte har torkat ordentligt på morgonen och det känns flottigt och konstigt Rynkar på näsan

Jaaaa det är precis sådär jag menar!!! Undra varför det händer! :<
    klaun skrev 2013-05-15 21:42:17 följande:
    Vad jobbigt! Men kan du inte undvika att somna med blött hår då? Såvida det inte funkar med att byta örngott, såklart. Det har jag slutat helt med, då inte ens plattången kan fixa fågelboet på mitt huvud dagen därpå. Det enda som hjälper är att blöta håret igen ordentligt, dvs i duschen, och borsta det rakt.

Det innebär att jag ibland får sitta vaken i 1-1,5 h efter sambon lagt sig, för jag vägrar verkligen kriga med frisyren när jag vaknat. :D

Jaa asså jag KAN, men det blir lite krångligt xD För jag slutar jobbet sent, sen tränar jag hemma - och efter det duschar jag! Det lättaste valet sedan skulle va hårtorken, men kan inte använda den för då väcker jag hela huset hahaha!
    Får typ skaka håret torrt eller hitta på ngt annat som kan torka det!

Jag brukar också göra som du annars - att va uppe tills hårjäveln torkat, men jag är klar med min träning typ 03 på morgonen, så det blir lite drygt xD

Fick också skumt och "dåligt" hår idag efter att ha somnat med blött igår - halvflottigt och FET volym uppe på skallen ... menmen, var bara att knöckla ihop det i en knut :ppp

• klaun

Ja då är det ju en helt annan sak! :o hm.. Då vet jag inte riktigt hur du ska göra! Plattång brukar ju hjälpa, men det sliter ju så förbaskat på håret.. :s

Svar på tråden Sova med blött hår = flottig nästa dag ?!