Inlägg från: lykantrophona |Visa alla inlägg
  • lykantrophona

125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??

Du kan ju säga till henne att det hon gör kan uppfattas som skryt. Det borde ju räcka. Få vill verka skrytsamma. Varför sitta och gnälla på internet om detta?

IQ är ett mått på en viss typ av intelligens. Att se logiska mönster. Det säger ju inget om sådant som språkkunskaper, allmänbildning eller långtidsminne. Jag har själv någonstans däromkring, om det var 120? Inte tillräckligt för mensa, men över medel. Det är lite överraskande, med tanke på att jag är dålig på matte och rubiks kub ;)

Om du känner dig avundsjuk är det väl bara att hitta någon att själv skryta om?

• lykantrophona
    Anonym (S) skrev 2013-05-16 11:33:43 följande:
    Snabbtestet på mensas sida måste ju vara gjort så enkelt att många får höga poäng för att de vill att så många som möjligt ska betala för att göra det riktiga testet?
    För det var verkligen inte svårt för fem öre. Det tog strax under fem minuter och alla rätt och jag tror inte att jag är mycket smartare än snittet. Är det NÅGON som får "normala" poäng på det testet?
    Min mor gjorde ett test på svenska mensas hemsida. Hon hann inte klart alla uppgifter under tidsgränsen och fick resultat runt 90 tror jag? På samma test fick jag någonstans runt 120-125, och jag har ju gjort intelligenstest hos psykologer också. Det senare fick jag ingen siffra på, men jag fick höra att jag var "mycket logisk".

Sen måste man minnas att man kan öva upp sin logiska förmåga. Därmed kan man få olika resultat på IQ-tester beroende på om man övat innan eller inte.

Jag tror också att människor med liknande egenskaper dras till varandra. Jag har många vänner med IQ över medel, ofta högre än mig. Jag råkar också känna många nördar, queera och högutbildade. Så min vänskapskrets är ju inte representativ för befolkningen i allmänhet.
Svar på tråden 125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??