• Anonym (försäkring)

Trygghansa eller folksam, vilket ska jag välja?

Tänkte teckna en studentförsäkring + en olycksfallsförsäkring och ev. sjukdomsförsäkring beroende på hur mycket det kostar.

Men vilket av folksam och trygghansa är bäst? Försöker läsa det finstilta på båda och jämföra men tycker det är svårt att klura ut vilken som är bäst, då är det främst olyckfalls- och sjukdomsförsäkringen jag försöker jämföra.

Om någon vet de större skillnaderna på de två försäkringsbolagen så berätta! Om du har folksam/trygghansa, vad tycker du de har för fördelar/nackdelar? (Då om du har student och/eller olycks- och sjukdomsförsäkring.)

• Svar på tråden Trygghansa eller folksam, vilket ska jag välja?
  • Anonym (försäkring)
    lnflrmn skrev 2013-05-15 22:32:04 följande:
    Trygghansa!
    Varför? :)
  • Onormalin160

På Konsumenternas försäkringsbyrå kan du jämföra mellan olika bolag, jättebra! Googla fram deras sida. :)

Jag jobbar själv med försäkringar men nu är jag föräldraledig så hjärnan har kopplat bort allt det där. :D

• Anonym (s)

Trygghansa -för att dom är bäst! Hjälpsamma och täcker mkt!

• Anonym (123)

INTE Folksam!!! Vi hade dem när hemmet brann och de på saneringsfirman sa rent ut att Folksam är sämst! De sitter ju med ofta och hör en hel del. Vi bytte efter det, men det var så dags. . .

• Anonym (försäkring)
    Onormalin160 skrev 2013-05-15 22:58:08 följande:
    På Konsumenternas försäkringsbyrå kan du jämföra mellan olika bolag, jättebra! Googla fram deras sida. :)

Jag jobbar själv med försäkringar men nu är jag föräldraledig så hjärnan har kopplat bort allt det där. :D
    Gick in och kikade där, men folksam var inte med så jag kunde inte jämföra med dem :(
    Men tack ändå :) 
  • Mamori

Trygghansa! Jag fick ett utomkvedes och fick ta bort en äggledare. Fick 30000 av trygghansa. Folksam ger inte ngt för det. Mitt barn fick 100000 för npf från trygghansas tilläggsförsäkring. Folksam hade inte gett ngt. Trygghansa har aldrig krånglat och varit trevliga i supporten =)

• A82

Trygghansa!!!!
    Aldrig problem med de när nånting händer. Har alla försäkringar där.

• lnflrmn

Jag har bara goda erfarenheter av Trygghansa, medans Folksam sålde på oss en försäkring där de upprepade gånger uppgav felaktig information och som ursäkt fick vi att de hade lite problem med sina säljare?! Nej tack till Folksam!

• lnflrmn

Alltså som i att säljarna inte var insatta i vad som täcker och inte täcker i de olika försäkringarna.

• Onormalin160

Trist att de inte var med! Skulle också säga TH av erfarenhet. Och jag jobbar INTE där! :)

• Anonym (försäkring)

Det blev trygghansa! :)

• Mamori
    Anonym (försäkring) skrev 2013-05-16 11:29:54 följande:
    Det blev trygghansa! :)
    Bra val! =D
Svar på tråden Trygghansa eller folksam, vilket ska jag välja?