• min prince

hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna

hej alla där ut borde jag bli orolig för min bebis som är 3 måm han sover hela natten  jag matar han kl 23.00 sen vaknar han mellan 6-7 på morgonen och vill ha mat byta blöja sen somnar han om och vaknar kl 10 på morgonen han är rätt vaken på dagarna. 

men min fråga är ska jag väcka han mellan 2-4 på natt för att ge mat eller ska jag låta han vara tills han vaknar själv utan att störa han, 

• Svar på tråden hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna
  • 2013

Ökar han i vikt och är frisk i övrigt så behöver du inte väcka honom.

• Millan83

Njuuuuut! Går han upp som han ska och allt är bra behöver du inte vara orolig! 

• min prince
    Millan83 skrev 2013-05-16 01:20:52 följande:
    Njuuuuut! Går han upp som han ska och allt är bra behöver du inte vara orolig! 
    jora han ökar i vikt
  • Isola88

Min son som nu är 4 månader hade några nätter när han sov 6-7 timmar, säger bara njut av att få sova! De va helt underbart att slippa natt matningen, nu är han dock tillbaka till att vakna upp mitt i natten igen men men sånt är livet med dom små :)

• hellokill3r

Sålänge bebisen går upp i vikt som den ska och orkar vara vaken lite under dan så är det väl ingen fara

• viseversa

Nej hon sov 8 timmar i sträck härom natten menade jag. Inatt soc hon 6 timmar i sträck utan att äta.

• Natulcien

Vår son sov hela 12 timmar utan att vakna för mat när han var 3,5 månader. Inte särskilt vanligt, men otroligt lyxigt! Men han åt "ikapp" på dagarna, och gick upp i vikt som en raket. Så om din lilla bebis går upp i vikt som han ska, så låt honom sova och njut! Glad

• Pumpkin

Min son började sova hela nätter (minst 8 timmar) utan att vakna när han var ungefär 2 veckor. Eftersom han gick upp i vikt fint och var pigg och alert när han väl var vaken så var det inget som oroade oss.

Så jag säger som övriga - njuuut!

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lovisa 130507
  • Sisisisi

Njut så länge det varar ;) Båda mina sov hela natten när de va 2-3,5 mån. Sen började de vakna ofta, typ varannan timme och var hungriga. Väldigt vanligt när de är runt 4 månader.

Svar på tråden hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna