Myror inomhus! Vad göra?!
Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?!
Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?!
Rek också myrdosor.
Det hjälpte mot myrorna i vårt hus.
och nu ska jag ringa anticimex. Vår villaförsäkring hade hjälp från anticimex utan självrisk. Så då är jag ju bara dum om jag inte ringer dem
Jag ringde anticimex (eller jag blev kopplad från vårt försäkringsbolag) och fick 2 myrdosor och granulat att strössla ute.
tänk på att det tar några dagar innan dosorna verkar... Typ fyra, fem dagar. skulle inte slösa pengar på dosor - du kommer ändå ha myror under helgen...
Fyy va äckliga dom är Asså :P nån som vet hur det funkar med myrdosor samt medel att strö ut när man har en 1 åring? Det är väl giftigt? Sen om nån har Länsförsäkringar som försäkringsbolag och kollat upp om anticimex?!
Det där problemet hade jag i min förra bostad som låg i källaren i ett hyreshus. Ring hyresvärden och be om myrdosor, då försvinner dem. Men tills dess gäller det att inte ha sötsaker framme, strö gärna kanel och bakpulver där du ser att dem går. Det förvirrar dem och gör att de försvinner ett tag.
Lycka till!
Japp! Kanel is the shit! Fungerar klockrent!
Häll ut där dom kommer in.
Men hur vet man vart dom kommer in??!