• Äldre 17 May 12:14
    8175 visningar
    0 svar
    0
    8175

    Spyr upp mjölkersättningen och får förstoppning 4 månader

    Hejsan!
    Jag har en liten pojke på 4 månader. Jag pumpar ut min bröstmjölk på flaska och ger han den, (han lärde sig aldrig rätt sug teknik så det blev flaska).
    Men nu så försöker jag börja ge honom mjölkersättning, men det stora problemet är att han spyr upp all mjölkersättning antingen direkt efter eller några timmar och så blir han jätte hård i magen eller förstoppad.
    Först använde jag semper sedan bytte jag till semper bifidus men det hjälpte inte heller och under tiden gav jag han laktulos 1-2 ml varannan dag.
    Nu använder jag Nan 1 men den verkar inte heller hjälpa, jag tar inte en stor mängd.  Jag ger han ersättningen bara 1 gång om dagen då jag blandar 60 ml mjölkersättning med min bröstmjölk 90-100 ml, eftersom han är så känslig. Resten av måltiderna får han bröstmjölk.
    Jag har prövat vara mjölkfri då han har haft kolik men det har inte gjort någon skillnad även då han bara fick bröstmjölk.
    Jag vet inte vad jag ska göra eller pröva, för det är så jobbigt och utmattande att behöva pumpa ut bröstmjölk 6-7 timmar om dygnet även på natten.
    Vad ska jag göra, finns det andra mjölkersättningar eller behöver någon läkare testa han för allergier ?!

Svar på tråden Spyr upp mjölkersättningen och får förstoppning 4 månader