Inlägg från: Kaerlebsbarn |Visa alla inlägg
  • Kaerlebsbarn

Vilken klänning på bröllop?

Hej!
    Jag ska på bröllop den 1juni där dresscode är mörk kostym, dock har bruden sagt att det är viktigare att man känner sig uppklädd och följer temat för bröllopet som är Glamour, än att följa själva dresscoden. 
    Mitt stora problem är dock vad jag ska ha för klänning på mig. Det är nämligen så att de ska ha en brunch dagen efter där det också behövs en klänning. Jag har två stycken som jag kan tänka mig ha, men jag vet inte vilken jag ska ha på vilken av dagarna. Så tänkte att ni kanske kan hjälpa mig?

Såg nu att bilderna blev sneda, men ni får ha överseende med det! :)

Kram! 

• Svar på tråden Vilken klänning på bröllop?
  • Kaerlebsbarn

Tack för era åsikter! 
    Som jag skrev så tyckte inte brudparet att det är ett måste att följa själva dresscoden. Såhär har de skrivit:

"Vi säger att det inte är själva färgen som är det viktiga, utan att alla som kommer på vårt bröllop ska känna sig fina och uppklädda och att vi alla ska matcha temat för bröllopet som är : Glamour.

Vi välkomnar andra färger än vitt på skjortan, och välkomna andra färger på slips/fluga. Om ni har en kostym i annan färg är svart/blått eller grått är ni mer än välkomna att använda det!

Detsamma gäller er som är kvinnor, det finns inget krav på att klänningen ska vara gjort av siden eller sammet. Ni är välkomna att ha kort eller långklänning och i vilken färg ni än önskar (dock är det kutym att inte bära vitt,svart eller rött på bröllop)."

Men vad hade ni valt för klänning då för att matcha temat glamour?

• Kaerlebsbarn
    Hannah76 skrev 2013-05-17 14:41:44 följande:
    Ingen av klänningarna är glamour.

Skulle jag få inbjudan så skulle jag tänka glamour=gala/hollywood/långklänning/cocktailklänni ng. Det låter ju som om de verkligen vill att gästerna ska vara uppklädda?
    MammaJohanna1 skrev 2013-05-17 14:41:51 följande:
    Kanske något med strasstenar på? Det är kanske glammigt? Jag är jäkligt oglammig som person dock Den turkosa klänningen känns "sommarfin" men den andra kan passa på brunchen.
    Så är min bild också av glamour egentligen, men då man drar större storlek i kläder och har ont om pengar har jag inte hittat något :/ Så min förhoppning var att den turkosa kanske skulle funka om jag piffade till med smycken och en "glamorös" frisyr. Skor har jag redan fixat sedan länge och dem är glitter och glamour. Men nu känner jag mig fruktansvärt kluven när det gäller klänning..
    La Lola skrev 2013-05-17 14:41:35 följande:
    Hahaha varför inte rött?!
    Vet faktiskt inte, antar att det beror på det som sägs att man skulle ha haft fuffens för sig med brudgummen. 

• Kaerlebsbarn
    MiniStark skrev 2013-05-17 14:44:33 följande:
    Jag tycker båda klänningarna kan gå i glamour-temat, men satsa på stora, blingiga accessoarer, lite höga skor, och snygg clutch med glitter samt stram frisyr och snygga solbrillor så är du hemma.
    JennieAnderson skrev 2013-05-17 14:45:12 följande:
    Jag tycker att om du nu bara har de två att välja mellan så ta den turkosa på bröllopet och den bruna dagen efter. Den bruna tycker jag ser mer ut som en tunika så där kan du isf ha ett par korta svarta tajt med spets i benkanten till. Och ska du ha den turkosa så kan du kombinera den med en sjal i rostbrun nyans och ett vitt lite längre pärlhaslband....
    Tack för era inlägg! Känns skönt att veta att det finns några som tycker att jag kan ha någon av klänningarna med rätt accessoarer :)

Här är för övrigt skorna jag har tänkt mig :)

Svar på tråden Vilken klänning på bröllop?