• HannaS83

När byta från spjälsäng?

Min dotter sover väldigt bra i sin spjälsäng. Hon har väldigt svårt att somna i våran säng. Det har i princip inte hänt sen hon va 1. Hon är nu 20 månader. Om 6 månader kommer vi få en till och då undrar jag om jag borde köpa en. Till spjälsäng... Bebisen kommer först att sova i en mindre säng som fungerar tills barnet kan sitta up själv. Då måste bebisen flytta till spjälsäng. Det blir alltså om 1 år ca när dottern är nästan 3. Hon villgärna sova med sin bror, men vi har testat och för tillfället är det omöjligt. Men om 1 år kanske hon är redo? Hon måste ju flytta till stor ang förr eller senare.... När har era barn bytt säng? Har dom varit väldigt fästa vid sin spjälsäng? Och rutiner iallmänhet runt läggningen?

• Svar på tråden När byta från spjälsäng?
  • HannaS83

Min 1a skippade nästan helt spjälsängen, han trivdes aldrig där och fick som din vuxensäng straxt efter 1år. Men min lilla, hon sover så bra i den... Men hur länge kan hon va kvar i den? Har aldrig hört om nån kompis barn eller så som haft spjälsängen efter 3? Men det kanske finns?

Svar på tråden När byta från spjälsäng?