• hehehehe

HJÄÄLP snabbt snälla!! Word har FÖRSTÖRT hela texten! Måste lämna in texten nu!

Hoppas att någon som vet hur Microsoft Office Word 2003 funkar, för nu har jag klantat mig rejält Skäms

Precis när jag har skrivit klart hela uppsatsen så får jag för mig att göra en innehållsförteckning, dum idé! 

Jag går till: Insert --> Reference --> Index and tables. Klickade på något jag nu har glömt, sedan "OK".

Sen blev hela texten fylld av en massa konstiga symboler! Så fort jag trycker "enter" i texten så kommer en sån här symbol på raden under (se bilden nedan). Hur får jag bort alla konstiga symboler???  

P.S Det fungerar inte ens att öppna ett tomt Word-dokument - det blir exakt samma sak! Måste jag installera om Word nu? Kommer min text gå förlorad då? 

En blomma till den som lyckas lösa det här! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden HJÄÄLP snabbt snälla!! Word har FÖRSTÖRT hela texten! Måste lämna in texten nu!
  • sharatec

Det bör finnas en knapp någonstans uppe i verktygsfältet som ser ut precis som den där symbolen. Klicka på den, så borde det lösa sig?

• hehehehe

Förlåt om jag verkar lite trög nu, men jag förstod inget av länken du skickade Livbojen... Den visade bara en massa underkategorier jag inte förstod. 

Och jag hittar inte knappen uppe i verktygsfältet som ska se ut som den symbolen, var ska den finnas?

Det kanske märks att jag inte är så duktig på Word :/  

• hehehehe

jo nu hittade jag symbolen! Den var gömd, var tvungen att klicka mig vidare för att hitta den. Jag klickade bara på den så försvann alla symboler på en gång. TUSEN TACK! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• sharatec
    hehehehe skrev 2013-05-18 01:03:14 följande:
    jo nu hittade jag symbolen! Den var gömd, var tvungen att klicka mig vidare för att hitta den. Jag klickade bara på den så försvann alla symboler på en gång. TUSEN TACK! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • hehehehe

Hur gör man en innehållsförteckning utan att förstöra hela texten igen nu då? ^^
    Vågar jag ens prova? Hehe

• livbojen

Googla. Eller youtube. Finns en hel del guider till hur du gör.. Lätta att hitta.

• hehehehe

Forum är också bra. Fick ju svar inom nån minut bara.

Internet är stort, bara att välja vad man föredrar  -_-

• Grande Rock

symbolen visar radbrytningar och påverkar ingenting, inget är förstört.

Spara en kopia och prova dig fram hur man gör innehållsförteckning, inte så svårt.

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Musik

Tror till och med att funktionen visar alla dolda tecken.

• livbojen

Fast det är lättare om du googlar fram en tutorial med bilder som guidar hur du gör än för oss att skriva varje steg. Är en del steg till en innehållsförteckning ;) Google är nog snabbare än FL.

• Musik
    hehehehe skrev 2013-05-18 01:22:20 följande:
    Redan fixat, tack ändå alla :}
    Jo jag förstod detta  Glad

Det är faktiskt ett bra hjälpmedel, den funktionen. Den gör det bland annat lätt att se om man har råkat trycka på mellanslagstangenten för många gånger i rad av misstag. Då blir symbolen en punkt ...
  • hehehehe

Livbojen: ja du har rätt, men jag googlade första gången när det där med symbolerna hände ;)
    Det var därför jag valde att fråga på familjeliv istället.

Men nu har jag en innehållsförteckning, google var snällare mot mig den här gången! Hehe Skål  

• hehehehe
    Musik skrev 2013-05-18 01:26:03 följande:
    Jo jag förstod detta  Glad

Det är faktiskt ett bra hjälpmedel, den funktionen. Den gör det bland annat lätt att se om man har råkat trycka på mellanslagstangenten för många gånger i rad av misstag. Då blir symbolen en punkt ...
    Visste jag inte! Smart :}
Svar på tråden HJÄÄLP snabbt snälla!! Word har FÖRSTÖRT hela texten! Måste lämna in texten nu!