• PinkSugar

Vart köpa billigt solskydd?

Hej, kommer behöva vara utomhus dagtid stor del av sommaren och eftersom jag gillar att vara blek så måste jag nu inskaffa solskyddskräm. Grejen är att jag nu upptäckt att det är snortdyrt. En vanlig Nivea på spf 20 gick på 100 kronor för 2 dl (på Willys, var ännu dyrare inne på Apoteket) och om man nu ska smörja in ben, armar och ansikte två gånger om dagen så kommer det ta slut snabbt och bli väldigt dyrt.

Vart hittar man solskyddskräm till vettigt pris?

• Svar på tråden Vart köpa billigt solskydd?
  • Tirem

Vad jag vet är solskydd aldrig billigt, iallafall om du vill ha produkter som fungerar!

• Grande Rock

ta på dig ordentliga kläder så räcker det att smörja ansiktet.

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Indianica

Du kan ju ha tunna långbyxor iaf, så slipper du kräma där...?

Just nu har t ex Kicks och apotek Kornans droghandel ( kanske fler apotek?) rabatt på solkrämer, jag köpte två solkrämer på Kronans och fick då 20% rabatt på köpet. Är man ekonomisk kan man nyttja sådana erbjudanden och köpa på sig ett lager inför sommaren. Jag köper SPF 30 eller 50 för prismässigt skiljer det ofta bara 20-30 kr och man får då för den ringa penningen betydligt högre skydd än SPF 20.

Jga köper en speciell solkräm till fejser, den kostar kanske 170 kr, men då räcker den också hela sommaren. Visst är solkräm dyrt, men alternativet är ju cancer så...inte mycket att bråka om tycker jag.

• Mamacita

Glöm inte stor hatt och tunna, långärmda/benta kläder, man kan fortfarande bli brun med solskydd! Jag är jätteljus i grunden och använder SPF 50 och får färg redan efter en timme i solen!

• PinkSugar
    Indianica skrev 2013-05-19 19:21:49 följande:
    Du kan ju ha tunna långbyxor iaf, så slipper du kräma där...?

Just nu har t ex Kicks och apotek Kornans droghandel ( kanske fler apotek?) rabatt på solkrämer, jag köpte två solkrämer på Kronans och fick då 20% rabatt på köpet. Är man ekonomisk kan man nyttja sådana erbjudanden och köpa på sig ett lager inför sommaren. Jag köper SPF 30 eller 50 för prismässigt skiljer det ofta bara 20-30 kr och man får då för den ringa penningen betydligt högre skydd än SPF 20.

Jga köper en speciell solkräm till fejser, den kostar kanske 170 kr, men då räcker den också hela sommaren. Visst är solkräm dyrt, men alternativet är ju cancer så...inte mycket att bråka om tycker jag.
    Jo fast arbetsklädseln är då tjocka mörkblåa kläder och då känns  det som om det kommer bli väldigt varmt att cykla om kring utomhus med långbyxor:/
    Angela1 skrev 2013-05-19 19:25:27 följande:
    Lidl.
    Nyfikna72 skrev 2013-05-19 19:31:28 följande:
    Ja vi brukar köpa på Lidl vi också......
    Får nog sätta mig på bussen och åka dit:p Trots storstad och två lidlbutiker ligger närmsta 1 mil bort:/

Svar på tråden Vart köpa billigt solskydd?