• Anonym (rädd)

vätskebrist??

Hej allihopa.

Det är en sak jag undrar över.
    Det har ju varit väldigt varmt nu till och från i några dagar. Jag har mått lite små konstigt. Har knappt druckit något vatten förutom max 1 glas på kvällen. Tänker mest på min son, att han måste ha tillräckligt med vätska och så för att han är så liten så glömmer helt bort mig själv. Äter något gör jag inte heller då vi är iväg för det mesta. Har slarvat med det såhär i fleeeera månader. + vattnet har jag slarvat med i flera år förutom när jag bodde hemma då föräldrarna sa åt mig att dricka mycket.

Har haft lite konstiga symtom innan som t.ex yrsel, höjd kroppstemperatur, ökad puls som slår hårt, trötthet, illamående och rodnader på kinderna. Nu idag är jag väääldigt trött och hängig då jag druckit kanske 1 klunk me saft och lite cola på hela dagen och två cheeseburgare. Har varit igång hela dagen.
    Så nu när vi kom hem börja jag känna mig lite borta i huvudet, yr och overklighetskänsla. Huvudvärk+ enormt trött! Inte bankande huvudvärk utan ganska svag. Plus alla andra symtom jag nämnt ovan.

Nu till frågan: Kan detta vara vätskebrist? Har precis druckit 2 glas med vatten men mår likadant.

• Svar på tråden vätskebrist??
  • Anonym (....)

Är ju inte bara vattnet kroppen behöver utan salt o socker. Sluta slarva och börja ta hand om dig!

• VickyHurtig

Vätskebrist el värmeslag. För att kolla om du är uttorkad kan du nypa i skinnet på handryggen o om skinnet stannar kvar en stund är du uttorkad. Nu måste du dricka mängder, svalka av dig o vila!!! Krya på dig!

• Anonym (rädd)
    Anonym (....) skrev 2013-05-18 21:59:12 följande:
    Är ju inte bara vattnet kroppen behöver utan salt o socker. Sluta slarva och börja ta hand om dig!
    Ja. socker får jag i mig ganska bra, (colaälskare)
    Men salt är också vääldigt dåligt!
    Ja absolut. Måste börja ändra på detta nu!
  • Anonym (rädd)
    VickyHurtig skrev 2013-05-18 22:01:44 följande:
    Vätskebrist el värmeslag. För att kolla om du är uttorkad kan du nypa i skinnet på handryggen o om skinnet stannar kvar en stund är du uttorkad. Nu måste du dricka mängder, svalka av dig o vila!!! Krya på dig!
    Okej, det gick tillbaka normalt. Jag fick för mig att det var fingrarna man skulle göra det på (där stannar dom, åker inte ner alls). Men på handen går det ner normalt. Men så lite vatten jag dricker så är det svårt att tro att det skulle vara något annat än vätskebrist. Måste man ha det me handen för att det ska vara vätskebrist??
  • A82

Solsting? Det kan man få även i skuggan.

• Anonym (?)

Men drick mer då? Du är ju medveten om att du dricker lite, förändra ditt beteende då? Du är ju vuxen nu, inga fld som ska påminna dig, utan du har själv barn! Har du svårt för att komma ihåg? Bär med dig en flaska på 50 cl och sätt upp en tid när den ska vara slut. Ex. Mellan kl 7-10, och sen en ny flaska fram till lunch osv.. Alt. 1 glas vätska varannan timme eller liknande.

• Aileen Allannah

Du lär antagligen helt enkelt bara äta lite mera, och ha med dig en halvliters petflaska och dricka varje gång du ger ditt barn vatten. Tror knappast att du kommer bli sämre under natten, ät och drick innan du går och lägger dig, koka vätskeersättning (googla recept) så får du i dig både salt och socker.

• Anonym (m)

Om du inte äter några mysko mediciner eller har någon slags hjärnskada, så fungerar tösrst som en ganska bra indikator på om man behöver dricka vätska. 

Svar på tråden vätskebrist??