Inlägg från: själsätare |Visa alla inlägg
  • själsätare

Citodon och abstinens???

Jag har, när jag var yngre, hamnat i ett missbruk där det slutade med att jag tog stora mängder kodein och tramadol varje dag. Det pågick under ett par månader och mitt liv gick generellt väldigt dåligt under tiden, vilket jag såklart bara insåg i efterhand.

Jag trappade ner flera gånger och tog lite mindre men det hjälpte inte utan bara gjorde att jag temporärt mådde sämre tills jag fick min älskade dos. Det hela slutade med att jag gav bort alla tabletter jag hade kvar (var helt omöjligt att slänga dom) och bara körde cold turkey. Mådde fruktansvärt dåligt i flera dagar efter och kunde absolut inte sova på många dagar men när det väl var över kände jag mig så otroligt stolt över mig själv att jag ändå skulle rekommendera det till andra. Det hade aldrig fungerat om jag hade tillgång till medicinerna men eftersom jag gav allt till en nära vän gick det inte och jag var tvungen att härda ut. Om du jobbar rekommenderar jag att jag några semesterdagar för det kan bli riktigt jobbigt.

Det fungerar såklart inte för alla men det fick verkligen mig att känna mig som en starkare människa med ett bättre självförtroende än innan vilket har hjälpt mig igenom mycket svårt senare i livet. Du ska aldrig vara rädd att ta hjälp, beroende är inget man bara blir av med, men låt aldrig beroendet tugga på ditt självförtroende eller din förmåga att uppnå allt du vill!

Svar på tråden Citodon och abstinens???