Inlägg från: Anonym (benzo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (benzo)

Citodon och abstinens???

villyvicky skrev 2013-05-26 13:23:49 följande:

Om du har den möjligheten, ts, så är nedtrappning, glääer all beroendeframkallande, att just trappa ner, mycket långsamt. Då blir utsättningssymptomen mycket, mycket lindrigare. Har själv slutat med mycket starkare smärtstillande än så, cold turkey, och det var ett helvete. Det värsta var håglösheten, oförmågan att göra ett dugg, bara ligga ner i fosterställningen typ. Det höll i sig bra mycket längre än de riktiga, fysiska symptomen, som illamående, diarré från helvetet, svettningar/frysningar, rinnande ögon, gäspningar, rinnande näsa. Det känns ända in i benmärgen att något är fel, hela kroppen pirrar, skakar och minsta ansträngning blir som att klättra Mount Everest. Serotoninet står på minus, ingen lycka, ingenting. Det blir sakta bättre dock.

känner igen vicky,  håller på sluta med stesolid känner mig mkt håglös deprimerad vill helst bara ligga i sängen , skulle vilja ta nåt annat som får bort den här deppressionskänslan men går nog inte antar jag måste igenom detta, hur länge satt håglösheten i för dig vicky? 
  • Anonym (benzo)
    jälsätare skrev 2013-08-03 00:39:57 följande:
    Jag har, när jag var yngre, hamnat i ett missbruk där det slutade med att jag tog stora mängder kodein och tramadol varje dag. Det pågick under ett par månader och mitt liv gick generellt väldigt dåligt under tiden, vilket jag såklart bara insåg i efterhand.

Jag trappade ner flera gånger och tog lite mindre men det hjälpte inte utan bara gjorde att jag temporärt mådde sämre tills jag fick min älskade dos. Det hela slutade med att jag gav bort alla tabletter jag hade kvar (var helt omöjligt att slänga dom) och bara körde cold turkey. Mådde fruktansvärt dåligt i flera dagar efter och kunde absolut inte sova på många dagar men när det väl var över kände jag mig så otroligt stolt över mig själv att jag ändå skulle rekommendera det till andra. Det hade aldrig fungerat om jag hade tillgång till medicinerna men eftersom jag gav allt till en nära vän gick det inte och jag var tvungen att härda ut. Om du jobbar rekommenderar jag att jag några semesterdagar för det kan bli riktigt jobbigt.

Det fungerar såklart inte för alla men det fick verkligen mig att känna mig som en starkare människa med ett bättre självförtroende än innan vilket har hjälpt mig igenom mycket svårt senare i livet. Du ska aldrig vara rädd att ta hjälp, beroende är inget man bara blir av med, men låt aldrig beroendet tugga på ditt självförtroende eller din förmåga att uppnå allt du vill!

grattis du är jättestarkt jag beundrar alla som slutat o klarar leva utan tabl... jag hoppas snart jag beundrar mig själv med ( skämtar) håller på me en uttrappming på stesoliddet är jättejobbigt... undrar bara kan det inte va farligt  för kroppen med cold turkey, nu gick det bra för dig men från stora doser kan det va farlig i vissa fall va? jag har provet några ggr att sluta tvärt från stesolid men har inte gått , ändå har jag bara låga doser, fick för svår abstinens sp har valt en långsam nedtrappning nu 
  • Anonym (benzo)
    frappa skrev 2013-08-03 09:48:55 följande:
    Jo, det kan vara farligt, tom dödligt farligt.
    Sen beror ju det på vilken dos man är på och hur länge man tagit.

ja för mig känns det säkrare o trappa ner , har alltid varit på låg dos men  dock ätit de i minst 5 år så kroppen vant sig
Svar på tråden Citodon och abstinens???