• AndersFl

Skäl att avsky sommaren..

Ja jag har aldrig varit något större fan av sommaren (ja ursäkta om jag startar många trådar men jag är på diskussionshumör idag)

Speciellt Juni tycker jag är den värsta månaden. Då kan det vara olidligt hett i några veckor för att sedan avslutas med några hejdundrande åskväder.

När det är sån hetta (typ 30 grader i skuggan) kan man ju knappt göra någonting utan att svettas floder och få hjärtklappning.

Hur folk kan tycka att det är njutbart är en gåta för mig.

Folk är nästan besatta av sommaren.. "Åååh äntligen sommar, sol och värme".

Sen i slutet av Juli börjar folk gnälla istället.. "Usch vad varmt det är, det går ju varken att vara inom- eller utomhus, hoppas det blir svalare snart".

Ja men då fick de ju den värme de så hett har längtat efter, so whats the problem?

Tacka vet jag hösten, då man äntligen kan andas frisk luft och det blåser friska vindar!

Hösten kommer alltid att vara min favoritårstid!

Är jag den enda som inte gillar sommaren eller finns det fler?

• Svar på tråden Skäl att avsky sommaren..
  • La Lola

Du är inte ensam!
    Jag gillar när det är grönt o fint men jag hatar värmen!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • AndersFl
    La Lola skrev 2013-05-19 13:53:11 följande:
    Du är inte ensam!
    Jag gillar när det är grönt o fint men jag hatar värmen!
    Tack! Det är nog många som lider av värmen, fast de inte säger det rent ut. Man "ska" ju älska sommaren i det här landet.

Men visst är det fint när det grönskar! Det håller jag med om.

• Tiger Fizz

Jag håller med om att hösten är en bra årstid.Jag har heller aldrig gillat sommaren riktigt.Värst är väl då när det blir så där stekhett och det håller i sej ett bra tag.Att försöka sova på nätterna då är en ren mardröm!=/

Det enda positiva är att det är ljust.=) 

Even forever don´t seem like long enough
  • asta66
    AndersFl skrev 2013-05-19 14:00:38 följande:
    Tack! Det är nog många som lider av värmen, fast de inte säger det rent ut. Man "ska" ju älska sommaren i det här landet.

Men visst är det fint när det grönskar! Det håller jag med om.

Det är ljuvligt när det är grönt och lummigt. Men när det blir för varmt! Usch! Sen förväntas man att umgås med folk i små stugor och tycka det är mysigt. Speciellt när det är såna man inte umgås med annars.
  • Annelie 76

Jag avskyr att svettas (men det gäller alla årstider) så sommaren är ju inte så bra på det viset. Men annars gillar jag sommaren. Klart bäst att slippa ha så mycket kläder och jag gillar grönskan och blommorna.

• odd thingy

Våren och hösten är bra. Gillar inte värme och snö.

• klaun

Nej, usch för svett och solbränna. Jag föredrar hösten jag med, regn är mysigt!

Det enda jag tycker om med sommaren är att bada och simma i sjöar, men solen är min värsta fiende. Det räcker med att vara ute i 20 min och jag är helt sönderbränd och får miljoner av fräknar. Detta har resulterat i att somrarna tillbringar jag inomhus, så stillasittande som möjligt. När jag väl går ut har jag heltäckande kläder, oftast jeans, luvtröja (med luvan på såklart) och kängor. Är det på tok för varm blir det en långärmad skjorta istället.

Många finner mina "sommarkläder" väldigt annorlunda, men jag kunde inte bry mig mindre. Åt helvete med sommaren!

• AndersFl
    Tiger Fizz skrev 2013-05-19 14:04:45 följande:
    Jag håller med om att hösten är en bra årstid.Jag har heller aldrig gillat sommaren riktigt.Värst är väl då när det blir så där stekhett och det håller i sej ett bra tag.Att försöka sova på nätterna då är en ren mardröm!=/

Det enda positiva är att det är ljust.=) 
    Haha.. ja sova kan man ju bara drömma om när man ligger och svettas som en gris. Åskväder kanske är rätt bra ändå eftersom det blir svalare efteråt.

• stickkontakt

Jag älskar värme! 28-30 grader är underbart. Vamare än så blir det lite jobbigt men det händer så otroligt sällan i Sverige så det är inget bekymmer. Åskväder gillar jag också. Det är hur mysigt som helst att sitta på balkongen och se skådespelet av blixtarna och känna lukten av ett härligt sommarregn. 

• AndersFl
    klaun skrev 2013-05-19 14:18:44 följande:
    Nej, usch för svett och solbränna. Jag föredrar hösten jag med, regn är mysigt!

Det enda jag tycker om med sommaren är att bada och simma i sjöar, men solen är min värsta fiende. Det räcker med att vara ute i 20 min och jag är helt sönderbränd och får miljoner av fräknar. Detta har resulterat i att somrarna tillbringar jag inomhus, så stillasittande som möjligt. När jag väl går ut har jag heltäckande kläder, oftast jeans, luvtröja (med luvan på såklart) och kängor. Är det på tok för varm blir det en långärmad skjorta istället.

Många finner mina "sommarkläder" väldigt annorlunda, men jag kunde inte bry mig mindre. Åt helvete med sommaren!
    Verkar vara fler än jag trodde som har aversioner mot sommaren. Som jag ser det är det ett friskhetstecken. Samtidigt tror jag att vissa människor är mer "genetiskt betingade" för att kunna uthärda sommaren bättre än andra. Det är där vi finner soldyrkarna och de ständiga semesterfirarna.

Svar på tråden Skäl att avsky sommaren..