• bettybo0p

"Är det inte dags för er snart?"

Jag bloggade men tänkte att det kanske kunde bli en kul tråd här. Det är skitjobbigt att inte bli gravid och därför tycker i alla fall jag att det är rätt skönt att skämta om det ibland. Lite infertilitetshumor helt enkelt. Förstår att inte alla känner så, men vi är säkert några.

Äh, jag kopierar helt enkelt blogginlägget rakt av och så kan vi väl fylla på med grejer allt eftersom vi kommer på nya grejer? Om ni är med?

Varför svara med det där osäkra leendet och mumla något ohörbart nästa gång någon undrar om det inte 
    är dags för er att skaffa barn snart?

Här kommer tolv alternativa svar att variera emellan:

1. Nej, jag och min make vill vänta tills det är möjligt att adoptera en alien i stället.

2. Barn? Känns inte det lite 90-tal?

3. Jag har redan en massa barn hemma, nere i källaren, jag pratar bara inte om dem på jobbet.

4. Min man blev experimenterad på av utomjordingar när han kom i puberteten. Hans pungkulor byttes ut mot två geléhallon.

5. Vi vet inte hur man gör.

6. Vi vill vänta tills det är möjligt för min make att vara gravid och amma. Det känns mest rättvist så.

7. Njä, vi siktar in oss på att bli crazy cat-people i stället.

8. Det känns som en större utmaning att börja försöka om sisådär 20 år. Nu skulle det ju vara alldeles för lätt.

9. Vi väntar på ett tecken. Som att Elvis ska vakna till liv. Eller att Mat-Tina blir statsminister.

10. Jag sitter lite tajt till, har svårt att få ledigt från jobbet när det är dags för förlossning och så där. Men annars så.

11. Det känns så taskigt mot alla som inte kan få barn att skaffa ett. Så vi tänkte vara utan.

12. Det är på gång, vi väntar bara på rätt tillfälle att kidnappa ett. Hur långt gången är du nu igen?

Fler förslag? 

• Svar på tråden "Är det inte dags för er snart?"
  • Lillie

Bra att du har en strategi för att hantera denna totala mentala plåga (är det för mig iaf) det behövs verkligen. Jag önskar dig all lycka och tackar för tipsen! :)

• bettybo0p
    Lillie skrev 2013-05-19 23:34:01 följande:
    Bra att du har en strategi för att hantera denna totala mentala plåga (är det för mig iaf) det behövs verkligen. Jag önskar dig all lycka och tackar för tipsen! :)
    Total mental plåga är rätta namnet för det.

Tack för lyckönsningen, jag önskar dig detsamma, och hoppas du får användning av något av tipsen ;)
  • bettybo0p
    bettybo0p skrev 2013-05-20 09:44:55 följande:
    Total mental plåga är rätta namnet för det.

Tack för lyckönsningen, jag önskar dig detsamma, och hoppas du får användning av något av tipsen ;)

Eller egentligen hoppas jag ju att vi alla som går igenom det här (helvetet) slipper behöva få frågan "Är det inte dags för er?", så på så sätt hoppas jag förstås att tipsen inte kommer till användning :)
  • Juronjaure

Jag skyller på att jag ska plugga klart först, men har försökt bli gravid i snart ett år.

Men man har ju lärt sig nåt av detta elände i alla fall: Jag kommer ALDRIG mer fråga människor ifall det inte är "dags att skaffa barn snart". Man fattar inte hur svårt det kan vara att höra sånt innan man själv är där...

• bettybo0p
    Juronjaure skrev 2013-05-20 09:58:17 följande:
    Jag skyller på att jag ska plugga klart först, men har försökt bli gravid i snart ett år.

Men man har ju lärt sig nåt av detta elände i alla fall: Jag kommer ALDRIG mer fråga människor ifall det inte är "dags att skaffa barn snart". Man fattar inte hur svårt det kan vara att höra sånt innan man själv är där...
    Ja, man har verkligen fått en helt annan bild av det här med att "skaffa barn". Jag minns när jag och mina vänner pratade när vi var yngre, om att man inte ville skaffa barn i november eller december för att det var så trist att få ta körkort/gå på krogen etc sist av alla. De tankegångarna, eller liknande om att kanske planera in ett sommarbarn då och så lagom ålder mellan syskonen.. etc finns inte på världskartan längre :)
  • mikispikis90

Jag får frågan dagligen.. Speciellt bland de på jobbet ..

Jag längtar att skrika ut bland arbetskamrater och vänner (de som ej är så nära)..
    För att bli med barn krävs det två parter, var av min man haft CANCER som ni alla vet om och han kan inte få barn längre, FATTAR NI INTE DET?
    Ska genom gå IVF i aug .. Väntan är otroligt lång och man vet inte alla hur det kommer ta sig.

Jag hoppas de kommer skämmas ihjäl!!

• bettybo0p
    mikispikis90 skrev 2013-05-20 18:51:31 följande:
    Jag får frågan dagligen.. Speciellt bland de på jobbet ..

Jag längtar att skrika ut bland arbetskamrater och vänner (de som ej är så nära)..
    För att bli med barn krävs det två parter, var av min man haft CANCER som ni alla vet om och han kan inte få barn längre, FATTAR NI INTE DET?
    Ska genom gå IVF i aug .. Väntan är otroligt lång och man vet inte alla hur det kommer ta sig.

Jag hoppas de kommer skämmas ihjäl!!
    Fy, så jobbigt för er. Och så alla dessa pikar på det, suck.
    Jag hoppas att det går vägen för er i augusti. 

• mikispikis90

Precis, men de som var skrivet högst upp var roligt bra ju. Ska lägga de på minnet och svara så nästa gång :)

• Lilia

"Vi vet inte hur man gör." var den absolut bästa kommentaren. Jag skrattar lite för mig själv här i soffan.

• Pampim

Jag brukar säga att nja, jag gillar inte barn så mycket. Det får väldigt tyst på folk, förmodligen eftersom vi redan har ett barn. Kul idé ts! Ibland "klarar" jag att säga nåt tramsigt och i bland mumlar jag bara och gråter inombords. ;-(

• bettybo0p
    Lilia skrev 2013-05-20 21:51:41 följande:
    "Vi vet inte hur man gör." var den absolut bästa kommentaren. Jag skrattar lite för mig själv här i soffan.
    Undrar vad man skulle få för svar tillbaka? Nästan så man måste testa den när nästa tillfälle dyker upp ;)
  • bettybo0p
    Pampim skrev 2013-05-20 21:53:22 följande:
    Jag brukar säga att nja, jag gillar inte barn så mycket. Det får väldigt tyst på folk, förmodligen eftersom vi redan har ett barn. Kul idé ts! Ibland "klarar" jag att säga nåt tramsigt och i bland mumlar jag bara och gråter inombords. ;-(
    Känner igen det där med att man snarare mumlar och gråter inombords :/ 
    Men jag önskar jag hade modet (och energin) att ryta ifrån eller kontra med nåt kul som får dem att tappa hakan.   
  • trina

Haha, jag brukar alltid skylla på att jag är för ung (23) men sanningen är att vi inte kan bli gravida naturligt så det blir sprutor i höst och sedan ivf om det misslyckas. 

Så fort någon pratar om hur jobbigt det är med barn brukar jag ibland lägga till "Vilken tur att man inte har några så man slipper det där!" mest bara för att försöka hålla dessa frågor så långt bort som möjligt. Så numera kommer inte dessa frågor så ofta som de gjort tidigare :) 

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
  • ibelieveimworthyoflove

Jag tycker den absolut bästa var: Nej, vi väntar på ett tillfälle att kidnappa ett. :D TABU-varning...men andra tänker minsann prata om vår ''bedroom-business*.

Svar på tråden "Är det inte dags för er snart?"