"Är det inte dags för er snart?"
Jag bloggade men tänkte att det kanske kunde bli en kul tråd här. Det är skitjobbigt att inte bli gravid och därför tycker i alla fall jag att det är rätt skönt att skämta om det ibland. Lite infertilitetshumor helt enkelt. Förstår att inte alla känner så, men vi är säkert några.
Äh, jag kopierar helt enkelt blogginlägget rakt av och så kan vi väl fylla på med grejer allt eftersom vi kommer på nya grejer? Om ni är med?
Varför svara med det där osäkra leendet och mumla något ohörbart nästa gång någon undrar om det inte
är dags för er att skaffa barn snart?
Här kommer tolv alternativa svar att variera emellan:
1. Nej, jag och min make vill vänta tills det är möjligt att adoptera en alien i stället.
2. Barn? Känns inte det lite 90-tal?
3. Jag har redan en massa barn hemma, nere i källaren, jag pratar bara inte om dem på jobbet.
4. Min man blev experimenterad på av utomjordingar när han kom i puberteten. Hans pungkulor byttes ut mot två geléhallon.
5. Vi vet inte hur man gör.
6. Vi vill vänta tills det är möjligt för min make att vara gravid och amma. Det känns mest rättvist så.
7. Njä, vi siktar in oss på att bli crazy cat-people i stället.
8. Det känns som en större utmaning att börja försöka om sisådär 20 år. Nu skulle det ju vara alldeles för lätt.
9. Vi väntar på ett tecken. Som att Elvis ska vakna till liv. Eller att Mat-Tina blir statsminister.
10. Jag sitter lite tajt till, har svårt att få ledigt från jobbet när det är dags för förlossning och så där. Men annars så.
11. Det känns så taskigt mot alla som inte kan få barn att skaffa ett. Så vi tänkte vara utan.
12. Det är på gång, vi väntar bara på rätt tillfälle att kidnappa ett. Hur långt gången är du nu igen?
Fler förslag?