• Insanejane77

ägglossning

Jag fick inte heller utslag på vanliga ÄL-test men fick positiva utslag på clearblues fertilitetsmonitor. Jag blev gravid på månad nr 2 med hjälp av en sådan och rekommenderar den varmt!
    Försök gå ner i vikt så bra som du kan, begränsa ditt koffein och avstå från alkohol och rökning, det kan hjälpa.

Om det ändå inte fungerar så kan du välja att kontakta fertilitetsklinik fast dom brukar ju vara tjuriga om man är överviktig och är svåra att få att hjälpa till men en privat mottagning kanske kunde hjälpa dig reda ut vad som felas då. Kanske hjälper med något så enkelt som en dos pergotime.

Lycka till!

• Insanejane77
    Anonym (frågande) skrev 2013-05-19 20:17:32 följande:

Jag är inte överviktig, dricker kaffe ytterst sparsamt och slutade röka 2005.

Jag pratade med dem som hjälpte mig förra gången och det skulle inte vara några problem att få hjälp, dock vill de göra en ny utredning då eftersom det gått så många år. Jag är mest tveksam eftersom jag vet hur jobbigt det är med alla träffar och mediciner rent psykiskt så därför vill jag testa om det går denna gången utan IVF.

Kanske kan skaffa monitor då... Jag har fått positivt en gång på ägglossningsstickor...     
    Ja då ber jag om ursäkt, ibland läser ögonen fortare än huvudet. Flört
    Det låter ju jättebra det du redan gör. Och skönt att dom vill hjälpa dig med en ny utredning även om jag kan förstå din tveksamhet.
    Om du ska fundera på en monitor så är dom tyvärr ganska dyra (iaf för min plånbok) så ett bra tips är att köpa en begagnad på typ tradera eller likande. Stickorna är också rätt kostsamma men jag tycker att det är värt att veta när jag har ÄL. Vi har försökt få barn i över två år och man är ju inte 20 år längre så det kan ju vara bra att veta när man ska satsa :P
    Jag provade också ett spermievänligt glidmedel nu vid senaste försöket och då blev jag gravid (nu i v 9)! Jag vet inte om det var slumpen eller om det var glidmedlet men det kan vara värt att prova kanske? Concieve plus heter det och det är anpassat för att efterlikna kroppens eget sekret och hjälpa spermiernas överlevnad och livslängd. Det kostar runt 200 kr vilket det är väl värt.
Svar på tråden ägglossning