• Anonym (Fattar inte)

Biomamman åker utomlands utan bonusar - varje år !

Återigen åker bonusarnas mamma iväg på solsemester utan barnen.. Alltså utan sina tidigare barn. Hon har två små barn med ny man och de följer alltid med . Men hennes barn , nej de får vackert stanna hemma ... Jag skulle kunna förstå det om det var vid ett enstaka tillfälle men det är varje år . Anledningen är enligt henne att hennes man inte vill ha dem med för att de är så "jobbiga " . Och nej jag är inte avundsjuk. Vi åker också utomlands , med skillnaden att vi antingen tar med ALLA våra barn eller så åker vi själva en weekend. Men jag skulle aldrig göra skillnad på mina barn på det sättet.

• Svar på tråden Biomamman åker utomlands utan bonusar - varje år !
  • Niju

Kanske andra pappan som betalar och hon skäms för att säga att hon inte har råd att betala för hennes andra barn eller något?

• Anonym (J)

Alla gör sina val precis som ni gör era så sluta irritera dig på hur andra och ni gör. Har ungarna problem med det så ta det med mamman inte med oss för det du vill är kasta skit på biomammans val inget annat

• Ess
    Anonym (J) skrev 2013-05-19 19:22:26 följande:
    Alla gör sina val precis som ni gör era så sluta irritera dig på hur andra och ni gör. Har ungarna problem med det så ta det med mamman inte med oss för det du vill är kasta skit på biomammans val inget annat
    HaHa, det låter verkligen annorlunda när det gäller en mamma, än när tex jag har sagt att jag absolut inte skulle vilja resa överhuvudtaget med min mans barn..................................
  • Trolle40

Hon kanske tycker att det räcker att barnen åker med er

• kenzi
    Ess skrev 2013-05-19 19:59:46 följande:
    HaHa, det låter verkligen annorlunda när det gäller en mamma, än när tex jag har sagt att jag absolut inte skulle vilja resa överhuvudtaget med min mans barn..................................

Så är det, men en bonusmamma ska vilja göra allt med barnen som bioföräldrarna inte vill, och vara tacksam dessutom...
  • Ess
    kenzi skrev 2013-05-19 20:55:26 följande:

Så är det, men en bonusmamma ska vilja göra allt med barnen som bioföräldrarna inte vill, och vara tacksam dessutom...
    Precis. 
    Det hade blivit ett lika stort ramaskri om en pappa eller hans partner sagt det Trolle 40 skrivit här ovan. 
  • Anonym (besvikna barn)

Mina och min ex barn har aldrig fått följa med på några resor som han gjort med sin sambo och deras barn. Jag har sagt att jag gärna är med och betalar deras del, men de har velat åka själva. Flickorna 9 och 11 år har varit mycket ledsna för det.

Nu åker ju flickorna alltid med mig och sin bonuspappa, så de får ju komma ut och se sig omkring ändå. Det är inte så mycket själva resorna de är ledsna att inte få följa med på, utan det  faktum att de känner att de inte räknas till pappa och hans nya familj. Det är det som gör mest ont.

• smulpaj01

Jag tycker det är urdåligt. Självklart tar man med sig ALLA sina barn på utlandsresor!!!

• Lillusen

Jag kan inte förstå hur man kan göra det, inte ens en gång skulle jag eller min man kunna tänka mig att lämna en del av familjen hemma på en utlandssemester. Detta med de förutsättningar vi har att vi åker vart annnat, vart tredje år Dock så kunde mitt ex tänka sig det flera gånger, och det fanns alltid någon anledning, vi ska förlova oss, vi har haft det så tufft (den gången tyckte jag var helt okej, de hade verkligen haft det tufft och bonusmammans föräldrar bjöd på resan) och nu ska han förlova sig med nästa kvinna och åka utomlands. Och det har hela tiden hetat att det är speciellt och om det inte skulle varit för detta så skulle de få följa med..... Så nej, om det hade varit så att min man inte velat ta med mina barn för att det är han som betalar så hade jag valt att stanna hemma och sparat så att jag kunnat åka med alla mina barn

• Anonym (Mamma M)

Nu väljer jag visserligen att resa med samtliga av mina barn, men denna fråga borde ju istället TS ta upp med kvinnan i fråga, istället för att starta en tråd här som bara blir till ett "krig" mellan s.k biomammor o bonusmammor.

TS har du frågat mamman hur hon tänker? Kanske smartare det, än att starta en tråd här där ändå ingen har svaret... 

Svar på tråden Biomamman åker utomlands utan bonusar - varje år !