• Suupermom

Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?

Känner tyvärr igen mig i din beskrivning och bild . Det enda positiva är att den värsta svullnaden nog har gått ner till imorgon (andra dagen är alltid värst för mig). Ev är det lite jobbigt imorgon med men sen brukar svullnaden lägga sig och när man bara har skorpa /sår känns det bättre . Jag tycker Zovirax som finns på Apoteket är den bästa (Anti blev jag immun mot efter första gången).

Ett annat tips är att försöka få receptbelagda mediciner utskrivna som di nästa gång tar direkt när det börjar sticka i läppen. Genom att göra det så har jag motat munsåren i grind i över två år nu (går ingenstans utan tabletter och Zovirax som jag också smörjer med vid minsta pirr.) när det väl blossat ut som ditt gör är det svårt att göra så mkt men jag tycker ändå Zovirax förkortar läktiden. Kan nog vara smart om du går till VC i morgon så att de får skriva ut tabletterna (aciklovir tror jag det heter). Kämpa på -lider med dig men det blir bättre !!

Svar på tråden Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?