Inlägg från: Anonym (Van) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Van)

Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?

Tvätta händerna noga,tryck ut blåsan,tvätta med alsolsprit-håll kvar tussen så länge du står ut helt enkelt! Lägg på nån antimunssårssalva,gör om prceduren när blåsan poppat upp igen. Har du varit mycket i solen senaste dagarna? Jag får alltid munsår/blåsor om jag glömmer smörja med solskydd på läpparna.

Ang mat/dryck så hade jag afte i hela munnen en gång,det tog en vecka innan jag kunde äta igen så det var ljumma drycker med sugrör som gällde. Och en ofrivillig bantingskur blev det förstås... Idag skulle jag behöva en sån omgång afte igen faktiskt! Tungan ute

• Anonym (Van)

Vilken tur att ni åkte in och att du fick hjälp! Glad Men läppar blir känsligare efter ett sånt där utbrott så var försikiga med dem. Smörj alltid med solskydd när du solar eller bara ska vara ute i solen länge. Förkylningar och ägglossning kan också ge utbrott tyvärr.

• Anonym (Van)
    Anonym (OJ!) skrev 2013-05-22 13:38:51 följande:
    Okej nä jag kommer inte gå ut utan solskydd nu. Men börjar bli orolig för att resa utomlands nu ju, jag har aldrig varit det innan och är livrädd för att se ut sådär efter.. den oron kommer ju förstöra hela resan. :-/
    Det solskydd jag har är faktor 20 och det funkar utomlands,jag garanterar. Men jag smörjer från mars till september även i Sverige,jag får bara inte glömma för då är blåsorna där direkt...
Svar på tråden Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?