• Anonym (Fnulan)

Arg, ledsen - överkörd!

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu. Jag och min man har haft ett hemskt bråk. Jag har aldrig sett honom så arg! Allt började med att bonus berättade att hans flickvän och han ska bo hos oss i sommar. Jag blev väldigt förvånad då vi har delat upp sommaren redan i vintras. Grejen är att tjejen ska bo här fyra veckor! Hon pratar inte svenska OCH bonussonen ska jobba! Hur farao tänker man då? Hur som helst jag blev riktigt arg, och jag sa att han får styra upp detta. 1. Vi har inte fått någon fråga om det går bra att hon kommer till oss. Så det kom som en blixt från klar himmel. Är det bara jag som tycker att sånt pratar man om? 2. Fyra veckor är väldigt lång tid. 3. Killen ska jobba under tiden. 4. På sin semester vill åtminstonde jag ta det lugnt inte känna att man behöver anpassa sig till någon man inte känner i fyra veckor! Är det konstigt att jag blir upprörd? Hur som, min man började skämta om att då tar vi hit en snygg rysk barnflicka. Det var liksom droppen för mig. Jag blev så jävla förbannad. Jag var upprörd tidigare och så tror han att jag ska tycka det var roligt? Då börjar mannen gorma å skrika om att han minsann har fler barn och att jag inte alltid kan få bestämma osv. Att de alltid ska anpassa sig efter mig. När jag frågade vad han menade kunde han inte ge ngt exempel. Jag bara undrar överreagerar jag? Ärligt talat vet jag inte vad jag ska göra! Jag är arg och ledsen!

• Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!
  • Millicent
    Anonym (förälder) skrev 2013-05-22 10:07:45 följande:
    Beslutet att sonen bor hemma och att flickvännen ska komma är taget. Så Ts får lösa sitt problem på annat sätt.

"Man" gör inte alltid det. I det här fallet verkar pappan ha bestämt själv eftersom Ts alltid bestämmer annars.
    Kort och kärnfullt.
  • Anonym (Sven)
    Anonym (förälder) skrev 2013-05-22 10:39:44 följande:
    "Man"? Mannen verkar bestämd. Ts skrev att mannen sa att hon alltid bestämmer annars.
    Och bara för att mannen sa så, så stämmer det? Låter som ett försvarstal för mig.
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Sven) skrev 2013-05-22 10:44:06 följande:
    Och bara för att mannen sa så, så stämmer det? Låter som ett försvarstal för mig.
    Ts förnekade det inte. Borde hon inte ha gjort det om det var fel?
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (Lea) skrev 2013-05-22 10:23:25 följande:
    Läs igen. Hovrättsdomen handlar inte om att barnen tjänade pengar utom om en kapitalförmögenhet samt att kostnaderna inte ingick i standardbehovet. 

Så varifrån har du fått summan 48 000 kr? och att föräldrarnas försörjningsplikt skulle minskas därmed så länge barnet går i skolan alltså! 

Summan samt att föräldrarnas försörjningsplikt minskar står i FK's broschyr (som jag länkade till).
  • Anonym (Sven)
    Anonym (förälder) skrev 2013-05-22 10:45:26 följande:
    Ts förnekade det inte. Borde hon inte ha gjort det om det var fel?
    TS skriver här att hon tycker att mannen har fel:

Då börjar mannen gorma å skrika om att han minsann har fler barn och att jag inte alltid kan få bestämma osv. Att de alltid ska anpassa sig efter mig. När jag frågade vad han menade kunde han inte ge ngt exempel.

Detta visar att TS inte håller med mannen, hon ifrågasätter hans påstående och han kan inte bemöta det. Alltså, han slänger ut sig det för att han är arg och vill försvara sig.
  • Anonym (förälder)
    FrökenKanSjälv skrev 2013-05-22 10:47:43 följande:

Summan samt att föräldrarnas försörjningsplikt minskar står i FK's broschyr (som jag länkade till).
    Ingen betalar underhållsstöd....
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Sven) skrev 2013-05-22 10:52:21 följande:

Då börjar mannen gorma å skrika om att han minsann har fler barn och att jag inte alltid kan få bestämma osv. Att de alltid ska anpassa sig efter mig. När jag frågade vad han menade kunde han inte ge ngt exempel.

Detta visar att TS inte håller med mannen, hon ifrågasätter hans påstående och han kan inte bemöta det. Alltså, han slänger ut sig det för att han är arg och vill försvara sig.
    Nej. Ts frågade vad han menade men sa aldrig att han hade fel.

Han ville förmodligen inte ge exempel. Många män undviker att hamna i kylan.
  • sextiotalist
    Anonym (Sven) skrev 2013-05-22 10:52:21 följande:

Inte en helt ovanlig kommentar från en som är arg, även sambon har slängt fram det och när det kommer till kritan så vet han att det inte stämmer.
  • Anonym (Sven)
    Anonym (förälder) skrev 2013-05-22 11:03:13 följande:
    Nej. Ts frågade vad han menade men sa aldrig att han hade fel.

Han ville förmodligen inte ge exempel. Många män undviker att hamna i kylan.

Undviker att hamna i kylan? Nä du, han är där redan. Att han inte kan svara beror inte på att han inte vågar, det är struntsnack. Då hade han väl inte vågat ta beslutet om flickvännen heller. Det är väl hans attityd som smittat av sig på sonen. Prata inte, fråga inte om lov, diskutera inte. Skit i och svara. Så jävla fegt, men många män är fega.

Jag förstår att TS känner sig ledsen och överkörd, med ett sådant pucko till man.
  • Anonym (Mi)
    FrökenKanSjälv skrev 2013-05-22 08:22:36 följande:
    Enligt Konsumentverket kostar en 18-årig kvinna 1790 i mat för en månad. En 18-årig man kostar 2350, eftersom han egentligen bor halva tiden hos mamman så kommer nu matkostnaden stiga med 1175 för ts hushåll den här månaden. 1790+1175=2965, avrundat till 3000 kr.

Fast nu skulle ju sonen bo hos dom hela sommaren ISTÄLLET för vv som det var sagt från början.
Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!