svärande barn
Vad har ni för uppfattning om att barn svär?
Tex "skit" "fan" "jävlar"
Om man är tex 4 år och uppåt?
Lite intressant att veta.
/Marianne
Vad har ni för uppfattning om att barn svär?
Tex "skit" "fan" "jävlar"
Om man är tex 4 år och uppåt?
Lite intressant att veta.
/Marianne
Tycker inte alls om det.Tycker att det låter väldigt illa.
Vi själva försöker att inte svära och vi vill inte att barnen heller ska göra det.
Barnen får ju det i från sin omgivning.... så man får passa sig vad man säger. Allt kan man ju inte påverka, men mycket.
Nån mer som har en åsikt?
Jag personligen tror inte att det skadar någon.
Det är skillnad att säga tex håll käften eller cp eller h*ra.b*gj*vel osv..
Jag tycker att det låter fuktansvärt illa när barn svär, håll käften är inte heller okej. Våra barn (6 och 4år) har testat var sin gång att svära för att se våran reaktion och som tur är har det onte häntigen
Måste fråga varför du tycker det är skillnad på att kalla någon cp jämfört med b*gj*vel.......lika illa skälsord enligt mig!?
Bonusbarnen frå svära för sin mamma hemma, låter groteskt!!! Så vi har bötessystem för svärande... Säger de skit ber vi dem säga om meningen med annat ord, så skit är lite mildare är rena svordommar, men skall helst uteslutas...
Ja det låter hemskt.
Själv svär jag i hela tiden (låter hemskt det med) så jag är förvånad att mina barn inte svär nästan alls
Gillar det inte alls.. låter hemskt när små barn svär...
Jag tycker det låter illa oavsett vem som svär, barn eller vuxen". Folk som svär i varenda mening tappar min respekt direkt. Om någon däremot råkar svära till någon gång i ren ilska kan jag acceptera det men inte bara för att fylla ut meningar. Tycker det låter jätteilla. Jag uppfatar det som att man har ett dåligt ordföråd och/eller dålig uppfostran.
Jag menade att det var skilland på : ski t, fa n, jävla r.
Och c p,b ög-j ävel mm.
De senare utrycken skulle jag aldrig acceptera,men jag frågar mig eftersom jag är lite kluven i frågan, vad tar det för skada att svära så längen man kan sätta in det i rätt sammanhang?
Så länge man förstår vart och när man svär/inte svär?
Och så länge man inte skadar någon?
Och jag tror inte på: "barn är små och förstår inte" för det gör dom,
Det är bara vi föräldrar som underskattar dom.
Jag svär,och har ett mycker bra jobb, en utbildning och respekt från min omgivning. Samma sak gäller min man och våra vänner.
Borde vi inte börja oroa oss för viktigare saker som skadar våra barn?
Tex Barbiedockor?
Låter fruktansvärt illa när vem som helst svär o särskilt då barn. Jag svär tyvärr själv, men försöker tänka på språket. Att mina barn skulle svära är inte tillåtet och således svär de inte heller.