• Knasiga morsan

Mammaledig i Sandviken - rädda mig från "ensamheten".

Aningen desperat titel på inlägget, men hoppas fånga någon här inne.
    Mammaledig sedan januari med dottern som nu är 4 månader. Har även en grabb på snart 3 år (augusti).
    Jag söker nu med ljus och lykta efter andra föräldrar som man kan umgås med, där ungarna kan leka av sig med varandra och där ny vänskap kan uppstå!

Jag bor alltså i Sandviken, är snart 29 år gammal (oktober) och bor i Vallhov. Inflyttad till Sandviken från Blekinge (2009) och därmed inte hunnit skapa vidare många kontakter ändå. Jag kan sakna vänner som har barn, som vet hur det är med trots, vakna nätter, gnäll, glädje, skratt och att man skrattar av trötthet och gråter av lycka. :)

Hojta gärna till. Kan även ta mig till Gävle osv.       

• Svar på tråden Mammaledig i Sandviken - rädda mig från "ensamheten".
  • LindanÖ

Hej! Linda heter jag och bor i Örta. Har två barn, snart 4 år och minsta är snart 1 år. Öppna förskolan som ligger i Björksätra borde du besöka! När jag var hemma med äldsta barnet var jag där nästan dagligen (kände då inte heller någon här i Sandviken, men fick flera kompisar genom att gå dit)

• hellof

Hej! Jag och min man väntar en pojke i augusti första barnet och kommer nu att flytta tillbaka till Sandviken ( jag är uppväxt i Sandviken) vi kommer få nycklarna till vårt hus i Vallhov nästa vecka.. Jag är 31 år! Vore trevligt att ses

• Stardust27

Hej! Jag har en kille som är tre år och nu även en liten bäbis så jag kommer att vara mammaledig hela 2013. Vi bor på klangberget och hittar gärna på saker. Hör gärna av dig, nya vänner uppskattas alltid!

• mammamu1

Hej!
    Maria heter jag o jag bor med min man o tre barn (plus en bonus varannan helg).
    Just nu bor vi nere i Strängnäs men mannens släkt bor i Sandviken så vi flyttar upp i höst/ vinter.
    Mina barn är 9, 7 och lilltösen 6 mån:) 

Skriver gärna här o träffas gärna sen!
    Kommer bo i Björksätra sen o vara mammaledig tom januari 2014:)

Mvh,
    Maria 
    Glad 

• hellof

Hej! Våran lilla kille kom i måndags! :) så nu ska vi komma in oss i familjelivet här hemma :) vore trevligt att ses sen när allt lugnat ner sig lite...

• Stardust27

Grattis hellof! Nästa vecka börjar vardagen för vår familj. Sambon ska jobba, sonen gå på dagis och jag och dottern vara hemma. Ska bli spännande att se hur det funkar

• Knasiga morsan
    hellof skrev 2013-05-23 08:53:06 följande:
    Hej! Jag och min man väntar en pojke i augusti första barnet och kommer nu att flytta tillbaka till Sandviken ( jag är uppväxt i Sandviken) vi kommer få nycklarna till vårt hus i Vallhov nästa vecka.. Jag är 31 år! Vore trevligt att ses

Grattis till er lilla kille!!! ? Ja men absolut. Hojta gärna till när ni landat i allt nytt så kan vi ses över en kaffe eller något. Bor också i Vallhov så det är nära.
  • Knasiga morsan
    Stardust27 skrev 2013-07-04 16:13:38 följande:
    Hej! Jag har en kille som är tre år och nu även en liten bäbis så jag kommer att vara mammaledig hela 2013. Vi bor på klangberget och hittar gärna på saker. Hör gärna av dig, nya vänner uppskattas alltid!

Tjenare! Åh men vad roligt! Ses gärna för att hitta på något. Hur gammal är er lilla bebis? Jag har ju min son på 3 år och Michelle som nu blivit 7 månader. Så barnen kan ju ha lite utbyte av varandra också! Vad kul.
  • Knasiga morsan
    mammamu1 skrev 2013-08-06 18:29:12 följande:
    Hej!

Maria heter jag o jag bor med min man o tre barn (plus en bonus varannan helg).

Just nu bor vi nere i Strängnäs men mannens släkt bor i Sandviken så vi flyttar upp i höst/ vinter.

Mina barn är 9, 7 och lilltösen 6 mån:) 

Skriver gärna här o träffas gärna sen!

Kommer bo i Björksätra sen o vara mammaledig tom januari 2014:)

Mvh,

Maria 

Hej!

Ja men absolut kan vi hålla kontakt och lära känna varandra först så här. Björksätra ligger ju inte långt ifrån Vallhov så det är nära och bra. Vet ni när ni ska till att flytta?

Kram
Svar på tråden Mammaledig i Sandviken - rädda mig från "ensamheten".