mitt ex är ett hjärnspöke jag vill ska få ro
Det är verkligen helt sjukt otroligt frustrerande och jobbigt på alla sätt och vis. Jag är rädd för att hamna i samma situation som dig Spöke, att man träffas i någon random situation och något som inte borde hända händer. Jag har alltid tänkt att jag aldrig skulle kunna vara otrogen mot min man, jag respekterar hans kärlek alldeles för mycket. Men när man tänker efter, vi är alla mänskliga, ingen är perfekt och alla begår misstag, men det är definitivt ett misstag jag är rädd för att begå det är därför jag alltid undviker ämnen som att ses och träffas när jag väl "pratar" med mitt ex. För ca 3 år sedan träffade jag honom faktiskt, på hans initiativ. Detta var innan jag träffade min man. Jag kommer ihåg hur jag stod utanför pressbyrån vid tågstationen och väntade på honom med hjärtat skenande i bröstet och tusen fjärilar i magen. Detta var första gången vi skulle ses sedan det tog slut 3 år tidigare. Jag var uppklädd till tårna (för det måste man ju vara när man träffar sitt ex) för jag ville att han skulle tycka jag var vacker. Inte för att jag ville ha honom tillbaka det var nog mer att jag ville hämnas lite, jag ville visa honom vad han gick miste om, jag ville göra den förtvivlande 18 åriga versionen av mig själv rättvisa, jag ville försvara och stå upp för henne. Men när jag såg honom gå över gatan med det där leendet jag älskat så mycket, han kramade om mig och då handle det inte längre om att hämnas. Det var ögonblicket då allt kom tillbaka, hans doft, hans starka armar runt mig, hans röst... det var ögonblicket jag insåg att jag aldrig helhjärtat skulle kunna komma över honom. Hela mötet var elektriskt, inget hände, vi fikade, satt och pratade om livet, skrattade. Han följde mig tillbaka till tåget, kramade om mig igen, hårt och länge. Han drog en smekning över mitt hår och ner på ryggen och då kändes det plötsligt inte vänskapligt längre. På utsidan var jag stark men den 18 åriga tjejen på insidan grät floder igen. Spöke, jag känner mig så väl igen mig i din historia, det går inte att glömma och även om det finns ett sätt så har jag ingen aning om vad svaret är.