Inlägg från: Anonym (Inte röntgen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte röntgen)

Fixade inte magnetröntgen... :( behöver pepping...

Jag har gjort en magnetkameraundersökning av hjärnan i samband med forskning. Jag tyckte inte att det var obehagligt, men jag hade ju sett magnetkameran innan några gånger, och vet rätt mycket om den, och har inte anlag för klaustrofobi (men jag älskar ju inte direkt trånga utrymmen heller). Det kan ju vara skrämmande med alla höga dunkande ljud och att känna sig innesluten om man känner sig fångad, men som sagt så kan man avsluta undersökningen när som helst. Man kan kommunicera med den som sköter kameran hela tiden. Jag kan också tänka mig att det blir extra nervöst när man också är orolig över vad undersökningen ska visa (jag hade ju inga hälsoproblem utan ställde upp i ett forskningsprojekt).

Hoppas att det hjälper med lugnande nästa gång. Andas djupt, blunda, och försök tänka på annat. Gör avslappningsövningar innan. Lycka till!

(Sedan kan jag inte låta bli att påpeka att det inte har något som helst med röntgen att göra. R:et i MR står för magnetRESONANS och inte röntgen.)

Svar på tråden Fixade inte magnetröntgen... :( behöver pepping...