Fixade inte magnetröntgen... :( behöver pepping...
Jag har gjort mr av hypofysen och det var på håret att jag avbröt flera gånger. Jag har oerhört svårt för trånga utrymmen och hade verkligen panik i det där röret med buren över huvudet. Försöket verkligen att inte titta men ögonen öppnade sig trots att jag försökte hålla emot och känslan var övervidrig, hela kroppen bara skrek "fly - ta dig ut". Jag lyckades dock ligga kvar. Första minuterna var värst, sen kom paniken tillbaka vid tre-fyra tillfällen. Övrig tid tyckte jag det var fruktansvärt men hade inte den där riktiga paniken.
Försök att andas med djupa, lugna andetag. Följa andetagen in genom näsan, ner i buken och ända ner mot venusberget och ut igen. Känn att magen lyfter sig hela vägen så att du vet att du får ner luft. Håll i något eller håll dig själv i händerna. Jag fick lyssna på radio eller musik men det hördes knappt för allt knakande och brummande från maskinen. Skapa en inre bild att du ligger på en strand eller annan fridfull plats och blundar. Uppehåll hjärnan med tankeverksamhet som att räkna ut tal du hittar på och liknande. Det är de grejer jag varvade med och jag höll som sagt var ut även om det var nära att jag inte gjorde det vid några tillfällen. Blir det någon mer gång kommer jag att be om lugnande.
Du behöver inte skämmas för att du inte klarade det, det var överlevnadsinstinkten som slog till och den är stark.