HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Varför nekades du då? Alltså om man nu är så rädd (antar att det är din anledning) borde man väl kanske få någon att prata med och så ett bra tag innan bf.
När är det dags för dig?
Är det ditt första barn?
Vad menar du med vägrar? Om det sätter igång kan man ju inte stoppa bebisen direkt hehe :)
Någon kanske kan hjälpa dig att få det beviljat?
(Skickade för snabbt innan )
Maria om du maste foda vaginalt sa be om spinalbedovning! Jag fodde i USA och har ger dom i princip inte epidural sa man kan ga runt eller kanna nagot utan man blir helt bedovad typ fran brostkorgen och ner. Jag sov genom hela oppningsfasen (oppnades 7 cm pa 40 min sa jakligt snabbt), sedan kunde jag pausa och dricka vatten och skoja runt och vila under hela krystningsfasen ocksa - det gjorde inte ett dugg ont trots att min bebis kom ut felvand (vidoppet lage tror jag det heter pa svenska?) :)
Jobbig situation TS.
Vet du varför du är förlossningsrädd? Visste du det innan du blev gravid eller har det smugit sig på nu?
Fortsätt gå till auroran, du borde ju iaf försöka. Kanske blir det hur bra som helst. Du har flera veckor på dig.
Men slut på OT: TS, du ska inte tvingas gå igenom det här om du absolut inte vill!! Kämpa på, om barnmorskan inte vill remittera vidare så sök annat landsting eller privat.
Tack för alla svar å frågor å allt som ni skriver. Vet att de är för att hjälpa. Jag blev nekad för att hon tyckte de va bästa sätt att föda vaginalt. Hon sa lixom inge mer. De va bara, vi kommer göra allt för att du ska känna dig trygg under en vaginalt förlossning. De va inge prat om snitt alls!! :/ jag vet mkt väl att de ändå sättet annars är att föda vaginalt. Jag kände min oro ifrån vecka 18 ungefär de va förens då jag börja förstå att de var på riktigt jag var gravid.. :( Jag känner mig typ lurad, våran bm så klart å tydligt att jag skulle få snitt eftersom jag är så pass rädd "anser hon" så att hon är rädd att mitt psyke ska ta skada. Jag kommer prata med henne på fredag och se om de finns något att göra annars kommer jag försöka så gott jag kan med att lugna mina nerver för en Sahindal förlossning! KANSKE någon har några bra tips som kan hjälpa mig OM jag nu tvingas till en vagina förlossning.
Hör med din BM om du kan få föda i Karlskoga i stället då. Dom gör ju kejsarsnitt där med.