• Anonym (7 år)

Är så förtvivlad.. hur hantera?

Jag vet precis hur det känns ts! Så där kände jag också de första åren,grät nog varje mens tror jag. Nu är jag dock luttrad,jag är snarast glad om mensen kommer när den ska för då vet jag att jag i vart fall hade äl just de cykeln och inte är i klimakteriet. Låter helt knäppt för egentligen är jag ju vansinnigt deppad över att vi inte får barn,men just mensen i sig,tja,man blir van efter nästan 7 år tyvärr...

Tycker du ska tillåta dig att känna precis vad du vill,du blir varken mer eller mindre gravid av att försöka "sluta tänka" -går f.ö. bara om man är medvetslös!- eller av att "slappna av". Om du inte redan provat kan jag rekommendera rosenrot,munkpeppar,d-vitamin och e-vitamin. Alla kan ge bättre fertilitet och i vart fall tydlig äl.

Lycka till och ge inte upp nu!

• Anonym (7 år)
    Anonym (Pillan) skrev 2013-05-21 15:25:21 följande:
    Så bra! Är mannen undersökt också?
    När man är under mycket stress (vilket du är nu) så kan det låsa sig och det kan vara därför det inte tar sig. Det har hänt mer än en gång att barnlösa som tillslut bestämmer sig för att adoptera helt plötsligt blir gravida. Jag känner en tjej som gav upp efter flera år av kämpande och provrörsförsök och reste på semester med maken för att möjligen adoptera. Då blev hon gravid med trillingar! Så idag har hon och mannen tre barn och ett yngre syskon.

Kanske träffa en psykolog, eller kurator som kan hjälpa dig att fokusera på annat? Hur gammal är du? Är du ung så har du tid att vänta några år. Förstår att det inte är kul att höra. Och jag har själv erfarenheten då det tog fyra år för mig att bli gravid med första och två år med andra (som inte var planerad utan jag gick bara utan skydd efter första med tanken, blir det så blir det). Backa lite och försök att fokusera på annat och stort Lycka till!!
    Exakt vad är det som kan låsa sig enligt er som sprider denna avskyvärda myt vidare!? Har kvinnan ägglossning och mannen spermier kan man inte med viljan/tankekraft/psyket förhindra en graviditet! 90% blir gravida p.g.a att de är fertila och bara har sex,resten behöver hjälp för de har nåt fel. Och det felet heter aldrig " vill för mycket,längtar för mycket".Dessutom är det endast 3-4% av alla som adopterat som senare får biologiska barn. Precis lika många som av de som inte adopterat. Totalt ca 8,max 10% som blir spontant gravida när det gått många år. Det är inte "jättemånga"...
  • Anonym (7 år)

Det är att skuldbelägga kvinnan att påstå att man tänkt för mycket,slappnat av för lite,föröskt för mycket och det är därför man är infertil!! När ska ni fatta det!? Extrem fysisk stress kan ge utebliven äl,men man kan vara döstressad psykiskt över att inte få barn och ändå ha äl och har man det kan du ju försöka hindra dig själv från att bli gravid!
    De allra flesta är dessutom väldigt sansade i början,typ första året och då borde rimligen betydligt fler än de 85% som blir gravida då bli gravida om er tes stämde. Dessutom finns det de som är döstressade efter 3 försök,men blir gravida på det 7.e-där föll tesen igen!

Lägg ner myten,den bara ställer till det för folk!

Svar på tråden Är så förtvivlad.. hur hantera?