Inlägg från: Anonym (Grannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • Anonym (Grannen)
    yodi skrev 2013-05-21 21:07:01 följande:
    har du gått över och bett dom sluta?

sen att altanen blir sne är deras problem

men jag kan förstå att ljudet iriterar      

Vi pratar inte med dem. Pappan frågade mig, medan min make stod bredvid, varför jag är gift med en svensk man. Han påstod att svenska män är värdelösa. Så nej, jag tänker inte säga ett ord till honom.
    Altanen däremot, jisses... Stackars nästa hyresgäster, om dessa någonsin flyttar. 
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:06:18 följande:
    Till 22 får de nog hålla påp. Vad står det i era trivselregler?

Ingen aning faktiskt. Var kan man läsa trivselreglerna?
  • Anonym (Grannen)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 21:11:01 följande:
    Du ska väl inte vara nästa hyresgäst ?

Nej  egentligen skiter jag väl i att de bygger snett. Men det blir ju pinsamt för dem (och kvarteret) att det ser ut så. Tråden handlar ju mer om att de sågar och att det låter så förfärligt så sent på kvällen.
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:15:09 följande:

Men släpp det snea bygget, det påverkar inte dig. om du tycker att han beter sig illa så gör ju du samma nu?

Han beter sig illa mot hans  grannar som har småbarn genom att han sågar med en elektrisk såg sent på kvällen.
    På vilket sätt beter jag mig illa? Jag har inte ringt störningsjouren eller securitas. Jag har inte gått dit och kritiserat honom. Jag har inte betett mig på något sätt som kan påverka någon människa negativt. Vad är ditt problem? 
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:30:34 följande:

Fast det får han göra. Småbarnsföräldrar stör dygnet rutn med barn som skriker och skränar...

Hahahaha.    Attitydproblem...?

Om du inte    säger till att du blir störd så kan du heller inte gnälla.

Klart jag kan gnälla. Det är min absoluta rättighet som människa att få gnälla. Dessutom tror jag stenhårt på att världen blir en bättre människa om jag gnäller av mig anonymt på FL istället för att faktiskt gå dit och konfrontera honom vilket kan resultera i mycket värre konsekvenser än att skriva lite på nätet. Capisce compadre?
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:32:56 följande:

Klart jag kan gnälla. Det är min absoluta rättighet som människa att få gnälla. Dessutom tror jag stenhårt på att världen blir en bättre människa om jag gnäller av mig anonymt på FL istället för att faktiskt gå dit och konfrontera honom vilket kan resultera i mycket värre konsekvenser än att skriva lite på nätet. Capisce compadre?

(Världen blir en bättre plats menar jag självklart) =D
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:35:10 följande:

Men varför ska du konfrontera honom?? Säg vänligt att du blir störd bara. Man behöver inte välja att bråka, det finns andra lösningar.

Han gör inget fel. 
    Jag tänker inte säga ett ord till människan. Han är fullkomligt dum i huvudet.
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:38:49 följande:

Du jobbar verkligen för en bättre värld va?

Egentligen på alla sätt och vis. Jag är den typ av person som gärna hugger i när något hänt, säger ifrån när orättvisa sker, och står upp för de som behöver stöd. Men jag tänker inte yttra ett ord till en person som har en sådan störd och sjuk inställning till världen. Han hatar Sverige och svenskar, och meddelar gärna detta högt.
  • Anonym (Grannen)

De slutade strax innan kl 22 iallafall så nu är det lugnt och stillsamt. Jag mår mycket bättre för att jag har fått gnälla av mig lite här, skönt att kunna få utlopp för irritationer utan att behöva göra sig ovän med andra. Tack för att ni läste! =D 

• Anonym (Grannen)

Oj JISSES vad den här tråden drog iväg.

Så här gick det: Under dessa dagar, från 21 maj till 25 maj spenderade han varje kväll med att såga med en elektrisk såg, hamra, slipa och föra allmänt oväsen, men bara efter kl 20. Han slutade alltid innan kl 22.
    Det vi tycker är lite underligt är just det faktum att han inte gjorde något särskilt om dagarna. Han är arbetslös så han spenderar sina dagar med att grilla ute, dricka te med sina vänner och annat oviktigt. Han syns självklart inte till från morgon till kväll men vi har verkligen kunnat konstatera att det har funnits många timmar under dagen till att fixa med altanen istället för att spendera kvällarna med det.

Jag fullkomligt avskyr griniga grannar som vill reta sig på det mesta, men skillnaden är att vi varken visade vår irritation utåt eller ringde någon störningsjour. Både jag och min man kunde skratta lite lätt åt hur fullkomligt efterbliven han måste vara som beter sig på det sättet. Han verkar svagbegåvad och egocentrisk som inte bryr sig om grannskapet.

Att jag ventilerar på FL gör ju att jag slipper gå och vara irriterad i verkliga livet så att säga. Det är väl lite det FL är till för, eller?

Oavsett, så är han iallafall färdig nu. Altanen är faktiskt inte alls så ful, en av våra andra grannar hjälpte honom och lyckades dra upp en tredjedel av de sneda plankorna för att snygga till det hela. Vi kommer fortsätta att ignorera både honom och hans dysfunktionella familj, vi vill inte ha något med dem att göra, men självklart finns det gränser. Om de fortsätter föra oväsen sent på kvällen så kommer min man att gå dit och prata med dem och förklara att det är störande för våra småbarn.

Tack för ordet.           

• Anonym (Grannen)
    Ollibolli skrev 2013-05-22 20:49:54 följande:
    Och DÄR visar du ännu en gång vad tråden egentligen handlar om Flört Och jag har bara precis börjat läsa, kommer nog mer snart Drömmer

Om du på något sätt vill insinuera att jag talar nedlåtande om invandrare så vill jag först påpeka att jag själv är första generationens invandrare från Kurdistan, och de bästa grannarna vi har i området är en familj från Irak. Jag skiter fullständigt i människors etnicitet. Jag kan irritera mig på individer, aldrig på folkslag. DU är trångsynt och dömande. Usch.
  • Anonym (Grannen)
    pellepelle skrev 2013-05-26 12:16:18 följande:

Tack för klargörande. Men en fråga återstår. Hur kan det vara tillåtet för en hyresgäst att göra så stor inverkan på sin lägenhet utan krav på att fackmän gör jobbet? Har hyresvärden givit en allmän tillåtelse till detta och var går gränsen? Verkar vara en rätt avslappnad hyresvärd så att säga ;)

Bra fråga, inte säker på att jag kan svara på den. Men om jag har förstått det rätt så får man ansöka om vissa tillägg och förändringar som inte på något negativt sätt påverkar lägenheten eller tillhörande tomt. Jag har sett andra små altaner på gårdarna omkring (inte många dock, eftersom det ändå är hyresrätt och folk oftast inte bor kvar länge här). Det kan vara så att de har fått godkänt att bygga men måste riva om de flyttar.  
  • Anonym (Grannen)
    Waldo skrev 2013-05-26 22:21:21 följande:
    Du tror inte att han är upptagen av annat om dagarna om han är arbetslös?
    Typ , SÖKA JOBB!?!

Det brukar nämligen ligga högst upp på agendan när man är arbetslös.
    Och den bästa tidpunkten att söka arbeten är under dagen, när alla andra jobbar och inte på kvällen när kontor och fabriker är stängda.

Han är hemma om dagarna. Alltså åker han inte iväg någonstans. Och även om det vore så att han söker jobb om dagarna så sitter han garanterat inte 08:00-20:00 och söker jobb. Vi ser honom ofta i deras trädgård, dricka te, spela backgammon med nån, grilla osv. Alltså valde han aktivt att förlägga byggtiden på sena kvällar istället för dagtid. Ditt argument håller inte.
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...