Inlägg från: Anonym (22?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (22?)

Min idiot till granne bygger altan...

Till 22 får de nog hålla påp. Vad står det i era trivselregler?

• Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:13:29 följande:

Nej  egentligen skiter jag väl i att de bygger snett. Men det blir ju pinsamt för dem (och kvarteret) att det ser ut så. Tråden handlar ju mer om att de sågar och att det låter så förfärligt så sent på kvällen.

Men släpp det snea bygget, det påverkar inte dig. om du tycker att han beter sig illa så gör ju du samma nu?
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:23:21 följande:

Han beter sig illa mot hans  grannar som har småbarn genom att han sågar med en elektrisk såg sent på kvällen.
    På vilket sätt beter jag mig illa? Jag har inte ringt störningsjouren eller securitas. Jag har inte gått dit och kritiserat honom. Jag har inte betett mig på något sätt som kan påverka någon människa negativt. Vad är ditt problem? 

Fast det får han göra. Småbarnsföräldrar stör dygnet rutn med barn som skriker och skränar...

Hahahaha.    Attitydproblem...?

Om du inte    säger till att du blir störd så kan du heller inte gnälla.
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:32:56 följande:

Klart jag kan gnälla. Det är min absoluta rättighet som människa att få gnälla. Dessutom tror jag stenhårt på att världen blir en bättre människa om jag gnäller av mig anonymt på FL istället för att faktiskt gå dit och konfrontera honom vilket kan resultera i mycket värre konsekvenser än att skriva lite på nätet. Capisce compadre?

Men varför ska du konfrontera honom?? Säg vänligt att du blir störd bara. Man behöver inte välja att bråka, det finns andra lösningar.

Han gör inget fel. 
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:36:00 följande:
    Jag tänker inte säga ett ord till människan. Han är fullkomligt dum i huvudet.

Du jobbar verkligen för en bättre värld va?
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:41:38 följande:

Egentligen på alla sätt och vis. Jag är den typ av person som gärna hugger i när något hänt, säger ifrån när orättvisa sker, och står upp för de som behöver stöd. Men jag tänker inte yttra ett ord till en person som har en sådan störd och sjuk inställning till världen. Han hatar Sverige och svenskar, och meddelar gärna detta högt.

Men då ska du heller inte gnälla? Du väljer ju aktivt att inte göra något för att förändra och förbättra situationen? Varför då slösa energi på den?

och om han är (enligt dig) en dålig människa varför slösar du tid, energi och känslor på honom? 
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...