Inlägg från: VickyHurtig |Visa alla inlägg
  • VickyHurtig

Min idiot till granne bygger altan...

Undrar om de verkligen får bygga altan när han har en hyreslägenhet/radhus? I en lägenhet fick jag inte ens måla där jag hade skitfula trasiga tapeter! Ang störning av småbarn bodde jag ovanför en som ringde Securitas för att jag dammsög dagtid en gång/vecka. Samt när min då 9-månaders son grät av hunger medan jag gjorde välling på morgonen. Tog max 2 min. Då kom det en ung kille från Securitas som sa att jag var tvungen att gå ut med sonen om han skrek! Kl var då ca 5.30 i januari, det var -20 grader. han grät tills han fick välling vilket han fick så fort han vaknade, sedan var han tyst! Så Securitas kan åka på störningar av småbarn.

• VickyHurtig
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-22 10:03:33 följande:
    Fast kolla med hyresgästföreningen så ser du att det var fel.

Vilket menar du var fel? Att sonen störde när han skrek? Bor man i hyreshus får man stå ut med det som räknas som "normalt störningsljud" såsom att barn gråter ibland osv. Men han hade för vana att klaga på precis ALLT! Han ringde o klagade till hyresvärden att jag dammsög 1 gång/v. Bodde på ca 78 kvadrat så det tog inte så lång tid. Att vi gick för högt över golvet, att sonen lekte med hårda leksaker (vi tog bort de hårda kvällstid fram till ca 9.30) grejen är att vi sällan var hemma, men han kunde klaga över oljud när vi inte ens var där... Gick så långt att vi hade ett möte med hyresvärden där denne sa till grannen att han fick flytta ut i skogen om han inte tålde lite ljud i en lägenhet. Grannen totalignorerade honom utan han satt o bara spydde galla över mig o lät ingen av oss andra få en cyl i vädret. Det slutade med att jag blev ett nervvrak o vi började söka annan lägenhet. En månad innan vi skulle flytta ut flyttade grannen. frågade den nya sen o hon hörde aldrig nåt ljud från oss...
  • VickyHurtig
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-22 14:13:44 följande:
    Att ingripandet från Sequritas var fel. Eller ja, de kan ju inte veta att det är en bebis som skriker för att denne är hungrig eller om grannen menar att ett större barn bara gapar och skriker på pin kiv, men generellt sett så får man tåla mer ljud från barn än vad man behöver göra från vuxna.

Ah, ok. Då är jag med. Jo, han sa att grannen rapporterat oljud så tidigt. Just när han sagt detta kom sonen krypandes. "Ok, jag ser att du har en liten. Men är det så att han skriker får du faktiskt ta o gå ut med honom!" Sa att det är -20 o han gråter bara tills jag hinner fixa färdigt vällingen, sedan är han tyst. Det går snabbare att göra välling än att klä på oss bägge, vilket föredrar ni? Det hade han inget svar på utan sa bara att "Ja, men grannen ringde o sa att han blev störd!" Sa han bara o gick. Hade lust att fråga om han själv hade barn... Han såg ut att vara mellan 25-30.
  • VickyHurtig
    VickyHurtig skrev 2013-05-22 14:59:31 följande:
    Ah, ok. Då är jag med. Jo, han sa att grannen rapporterat oljud så tidigt. Just när han sagt detta kom sonen krypandes. "Ok, jag ser att du har en liten. Men är det så att han skriker får du faktiskt ta o gå ut med honom!" Sa att det är -20 o han gråter bara tills jag hinner fixa färdigt vällingen, sedan är han tyst. Det går snabbare att göra välling än att klä på oss bägge, vilket föredrar ni? Det hade han inget svar på utan sa bara att "Ja, men grannen ringde o sa att han blev störd!" Sa han bara o gick. Hade lust att fråga om han själv hade barn... Han såg ut att vara mellan 25-30.

Hade fö hyresvärden bakom mig tack o lov!
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...