Inlägg från: pellepelle |Visa alla inlägg
  • pellepelle

Min idiot till granne bygger altan...

Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:10:26 följande:

Vi pratar inte med dem. Pappan frågade mig, medan min make stod bredvid, varför jag är gift med en svensk man. Han påstod att svenska män är värdelösa. Så nej, jag tänker inte säga ett ord till honom.
    Altanen däremot, jisses... Stackars nästa hyresgäster, om dessa någonsin flyttar. 
    Bygger de altan på en hyresrätt? Vad är det för hyresvärd som tillåter att de bygger en altan utan fackkunskap? De flesta skulle ju inte ens tillåta det alls.

Så TS- du kan ju kontakta hyresvärden och påpeka vad som föregår. Hen lär ju inte bry sig om oljudet, men definitivt att någon bygger en sned altan på hens fastighet!
  • pellepelle
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-26 11:34:33 följande:
    Oj JISSES vad den här tråden drog iväg. Så här gick det: Under dessa dagar, från 21 maj till 25 maj spenderade han varje kväll med att såga med en elektrisk såg, hamra, slipa och föra allmänt oväsen, men bara efter kl 20. Han slutade alltid innan kl 22. Det vi tycker är lite underligt är just det faktum att han inte gjorde något särskilt om dagarna. Han är arbetslös så han spenderar sina dagar med att grilla ute, dricka te med sina vänner och annat oviktigt. Han syns självklart inte till från morgon till kväll men vi har verkligen kunnat konstatera att det har funnits många timmar under dagen till att fixa med altanen istället för att spendera kvällarna med det. Jag fullkomligt avskyr griniga grannar som vill reta sig på det mesta, men skillnaden är att vi varken visade vår irritation utåt eller ringde någon störningsjour. Både jag och min man kunde skratta lite lätt åt hur fullkomligt efterbliven han måste vara som beter sig på det sättet. Han verkar svagbegåvad och egocentrisk som inte bryr sig om grannskapet. Att jag ventilerar på FL gör ju att jag slipper gå och vara irriterad i verkliga livet så att säga. Det är väl lite det FL är till för, eller? Oavsett, så är han iallafall färdig nu. Altanen är faktiskt inte alls så ful, en av våra andra grannar hjälpte honom och lyckades dra upp en tredjedel av de sneda plankorna för att snygga till det hela. Vi kommer fortsätta att ignorera både honom och hans dysfunktionella familj, vi vill inte ha något med dem att göra, men självklart finns det gränser. Om de fortsätter föra oväsen sent på kvällen så kommer min man att gå dit och prata med dem och förklara att det är störande för våra småbarn. Tack för ordet.           

Tack för klargörande. Men en fråga återstår. Hur kan det vara tillåtet för en hyresgäst att göra så stor inverkan på sin lägenhet utan krav på att fackmän gör jobbet? Har hyresvärden givit en allmän tillåtelse till detta och var går gränsen? Verkar vara en rätt avslappnad hyresvärd så att säga ;)
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...