Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

Min idiot till granne bygger altan...

beror på vad din hyresvärd har för regler. jag hyrde av svenska bostäder som någon ovan länkat till.
    ordningsreglerna ska du ha fått med vid skrivning av hyreskontrakt. har du dessutom svenska bostäder så får du skriva under ordningsreglerna...det fick i alla fall jag göra och de jag känner som hyr av dem.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Elin 885
    Trolle40 skrev 2013-05-22 15:28:59 följande:
    Inte spola ? Om man är skitnödig på natten då ? Inga husdjur ? Vilka sjuka regler
    vaddå inga husdjur??? du får ha husdjur men de ska hålla kopplade i fastigheten (dock inte i din egen lägenhet).
    jag hade en sköldpadda och han var aldrig kopplad, dock så bodde han i sitt terrarium så det störde ingen, vilket han gör nu också.

klart att du får spola när du gått på toaletten, men du ska unhdvika det om det går. du ska även undvika att diska, duscha etc.
  • Elin 885
    SnurriggirrunS skrev 2013-05-22 15:50:18 följande:
    Man får väl nästan vara tacksam för att det finns så griniga grannar som ni på FL så att det finns jobb åt väktarbolagen, dock kan ni ju ha i åtanke att inte ringa allt för ofta för skitsaker för att det kostar hyresbolagen en förmögenhet varje gång ni ringer och någon åker ut på jour, pengar som istället kunnat användas åt att plantera blommor, sanera klotter, rusta upp lekplatsen etc i ert område eller vad som ni nu anser är viktigt. Om ni tycker det är viktigare att grannen slutar bygga en altan istället för att ni får en ny tvättstuga eller barnen en ny fin fotbollsplan så ring på :)
    eh jo jag tänker ringa när min granne två våningar över hade röjjarfester veckans alla dagar, eller när han sålde sitt hembränt till folk och gav ut vår portkod till höger och vänster, eller som när grannen som är boxare också hade röjjarfest, eller när hans besök tydligen inte visste hur en mobil fungerade utan stod och tutade med sina bilar mitt i natten veckans alla dagar....
    jo då tänker jag ringa störningsjouren så det så!
    den första grannen blev vräkt och jag vittnade i den rättegången.
  • Elin 885
    SnurriggirrunS skrev 2013-05-22 15:59:19 följande:
    Det som du skriver är inte "normala" störningar och det är väl självklart att man ska ringa på det.
    hehe nej han mådde nog inte så bra han som sålde hembränt.
    boxaren var dock väldigt trevlig, och när jag kom där i pyjamas och ringde på så såg han på mig med milda ögon, bad skamset om ursäkt och sänkte =), så honom behövde jag aldrig ringa störningsjouren på.
  • Elin 885
    Trolle40 skrev 2013-05-22 16:05:46 följande:
    Gerti: fast i era regler får husdjur inte vara i lägenheten heller då
    men om man nu är så hispig så kan man 1) skaffa ett djur som bor i terrarium / akvarium eller bur, eller 2) fråga hyresvärden.
  • Elin 885
    Anonym (Sågen.) skrev 2013-05-22 16:38:01 följande:
    Varför ringa störning Jouren,är det inte lättare att gå förbi grannen och förklara hur ni känner med byggandet så sent på kvällarna?
    för att man inte vill eller vågar?
    jag gick upp till grannen som hade röjjarfester veckans alla dagar och brände hemma och sålde i början men han var aggresiv så jag blev rädd.
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...