Hamnar konstant i konflikt med min dotter!
Kinya skrev 2013-05-24 11:37:29 följande:
En fråga bara (ingen kritik alls) som jag är nyfiken på.
Ni som är AP föräldrar: Hur ser ni på att skaffa flera barn tätt inpå varandra? Man kan ju inte ge flera småbarn samma närhet och uppmärksamhet som man kan med ett litet barn. Ju fler barn, desto mindre AP blir det väl? Som sagt, det är ingen kritik utan bara ren nyfikenhet från min sida. Hur ser ni på det?
Vi har tätt mellan våra första pojkar - kommer att bli längre nu till trean - men jag har inte upplevt någon konflikt vad gäller närhets-biten. Jag upplever inte att vi har behövt kompromissa vad gäller det. Däremot så har de självklart på ett annat sätt tidigt fått erfarenheten av att inte vara den enda som står i centrum och att man kan få vänta och visa andra hänsyn (man kan mot sin vilja bli inburen när man vill fortsätta att gunga för att brorsan är bajsnödig exempelvis).....men det är ju inte o-AP:igt. Varför skulle man knyta an till sina barn mindre/sämre för att man har mer än ett litet barn? Ja, att ha fyrlingar, femlingar eller sexlingar kan nog skapa en känsla av otillräcklighet. Jag hade nog.....gått under

.