Är 1400 kcal om dagen för mycket vid viktnedgång?
Undrar om jag äter för mycket? Ska jag dra ner för att gå ner fortare? Hur mycket kan man gå ner ungefär på detta i veckan? Jag rör mig inte särskilt mycket i vardagen.
Undrar om jag äter för mycket? Ska jag dra ner för att gå ner fortare? Hur mycket kan man gå ner ungefär på detta i veckan? Jag rör mig inte särskilt mycket i vardagen.
nån som vill svara?????
Det går inte att säga bara sådär. Hur mycket en person bränner varje dag är individuellt så om du vill veta säkert bör du kolla upp det. Rör du på dig väldigt lite kanske du inte bränner mer än 1300 kcal om dagen liksom och då går du inte ner. För att veta hur mycket du ska äta måste du veta hur mycket du förbränner.
MEN rent spontant tror jag att det bör räcka. Om man tänker från vad genomsnittet är.
Det går inte svara på det rak upp och ned. Vikt, längd, aktivitetsnivå och hur mycket du förbränner är variabler som spelar in.
Testa dig fram, kör ShapeUp Appen och se hur du ligger till med kalorier, protein/kolhydrater/fett etc.
ok tack
ett tips, gå till den här sidan och använd kalkylatorn utifrån de parametrar som finns färdiga, minska sedan med som mest 500 om dagen.
www.styrkelabbet.se/deffa/
gl ! :)