Föräldraledigheten gör mig deprimerad, skäms för att ens skriva det..
Vår bebis är 3,5 månader. Min ljuvliga lilla älskling, tro inget annat. Jag har en bebis som vaken tid hela tiden vill bli underhållen och buren, att ligga still och leka själv i gymmet är inte roligt längre. Bära, bära, bära, sjunga, leka, pyssla. Om inte, gnäll och gråt. Äter varannan, var tredje timme. När bebisen somnar för natten sover hen två-fyra timmar innan första nattmålet, sen äts det varannan, var tredje igen. Säkerligen HELT normalt men antagligen är det den upphackade sömnen som gör att jag när hen sover dagtid bara blir sittandes de 30-60min utan att egentligen göra så mycket mer än att äta. Jag orkar ingenting. Jag gör ingenting om dagarna och det gör mig deprimerad och utmattad. Jag bara väntar på att sambon ska sluta för dagen för att få sällskap. Blir less på honom när han inte engagerar sig i lek med den lilla utan bara blir sittande i soffan med hen i knä tills jag säger till att hen inte vill, därav bebisens klagan.. Så för att inte låta den lille våra ledsen tar jag nog det mesta på kvällen också. Det kan sluta med att det går två dagar utan att jag kommit i duschen ens. Jag vill börja träna men jag har ingen ork eller energi kvar till det :( Jag har inte så mycket vänner heller att ringa på dagtid och mina dagar liksom flyter ihop och jag får dåligt samvete gentemot min bebis. Det blir som en negativ spiral, jag tar mig knappt för någonting. Vågar inte säga hur jag mår till sambon heller med rädsla för att han tycker jag är en gnällig jävel utan vänner.. Jag älskar att vara med vår bebis men jag känner mig, vad ska man säga, ensam och understimulerad kanske.. Jag antar att jag inte mår så bra..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 16:47
Min dumma surfplatta tog bort mina styckeindelningar..