• 16574

    så arg på min son förskola

    Hej just nu är jag verkligen iritterad på min sons förskolan. Personalen lägger i sig för mycket. Det kräver ett möte med mig och där ska chefen vara också angående min sons eksem och allergi som han har haft sen han föddes. Och det jag mest blev iriiterad av att chefen var på plats när jag skulle hämta mina barn från dagis och jag läste brevet där de bestämt ett tid. När jag jag ni göra ett möte pågrund av hans medfödda eksem, så sa hon nej han är också alltid hungrig på måndagar och du hämtar honom sent och han är allid trött och mår bra. Jaha sa jag för just nu ser jag att han är mår bra . De kommer bara med massor av falska anklagelser. Jag jobbar som vikarie så ibland får mina barn som går på samma dagis från 7:30 till 4:30 och plus studerade jag samtiidigt. Barn ska vara hungriga och äta för att de ska kunna växa. Barn ska också kunna vara trötta. Vet inte vad jag ska göra dem vill tvinga mig känna mig skyldig. Och vad jag ser som en mamma så är mina barn pigga och mår bra.


  • Svar på tråden så arg på min son förskola
  • Gurkan

    Om de upplever att ditt barn är hungrigare på måndagar och jämt är trött och hängig och kanske upplever att eksem inte tas hand om är det klart de kommer kalla till ett möte då förskolan ska se till barnets bästa.

  • 16574

    Trolle40 skulle du vara glad om chefen kom fram till dig och sakt att din son verkar vara hungrig på måndagar, hur skulle du känna dig?

  • Trolle40

    Ja jag uppskattar om dom talar om när dom märker saker som mitt barn inte mår bra av då man kan hitta en lösning på det

  • Gurkan
    16574 skrev 2013-05-22 19:15:22 följande:
    Trolle40 skulle du vara glad om chefen kom fram till dig och sakt att din son verkar vara hungrig på måndagar, hur skulle du känna dig?

    Det handlar inte om dig, det handlar om ditt barn.
  • LinneaJosie
    16574 skrev 2013-05-22 19:15:22 följande:
    Trolle40 skulle du vara glad om chefen kom fram till dig och sakt att din son verkar vara hungrig på måndagar, hur skulle du känna dig?

    Men seriöst. Om det faktiskt finns svårigheter för ditt barn, hunger, trötthet, eksem whatever, så är det oviktigt hur du känner inför att förskolan gör sitt jobb och försöker hjälpa ditt barn. Det handlar inte om dig, det handlar om barnet.
  • roffe

    Med tanke på att dom i nuläget träffar ditt barn i vaket tillstånd mer än du gör så är det ju en helt fantastisk personal som bryr sig jättemycket eftersom dom faktiskt tar upp detta med dig, dom är oroliga för din son för dom tycker om honom. 

    Det är ju ni som föräldrar som valt att skaffa barn medan ni är timanställda och vikarier inom bemanningsföretag, ni måste ju insett att barnet kommer vara på dagis jobbiga tider då.  (Sen ja jag vet att man kan bli av med jobbet helt plötsligt efter man planerat barnet eller efter man blivit förälder.)

    Om det bara är att tänderna är på väg ut kan du ju säga det, jag förstår inte problemet ändå. Dom bryr sig och oroar sig och vill prata med dig om det. Det är en jättefin grej.  

    Det hade ju varit misshandel i min åsikt om dom ser att ditt barn mår dåligt när han är där (för det är när han är där som dom talar om, och du arbetar då så du ser inte hur dåligt han mår på förskolan) och sen skiter i att berätta det.

    Jag tycker det är fantastiskt med personal som bryr sig och dom gör inte det för att jävlas.  Gå på mötet med inställningen att ditt barn är viktigare än ditt ego så blir allt som det ska i slutändan.

  • Alisa
    roffe skrev 2013-05-22 19:34:51 följande:
    Med tanke på att dom i nuläget träffar ditt barn i vaket tillstånd mer än du gör så är det ju en helt fantastisk personal som bryr sig jättemycket eftersom dom faktiskt tar upp detta med dig, dom är oroliga för din son för dom tycker om honom. 

    Det är ju ni som föräldrar som valt att skaffa barn medan ni är timanställda och vikarier inom bemanningsföretag, ni måste ju insett att barnet kommer vara på dagis jobbiga tider då.  (Sen ja jag vet att man kan bli av med jobbet helt plötsligt efter man planerat barnet eller efter man blivit förälder.)

    Om det bara är att tänderna är på väg ut kan du ju säga det, jag förstår inte problemet ändå. Dom bryr sig och oroar sig och vill prata med dig om det. Det är en jättefin grej.  

    Det hade ju varit misshandel i min åsikt om dom ser att ditt barn mår dåligt när han är där (för det är när han är där som dom talar om, och du arbetar då så du ser inte hur dåligt han mår på förskolan) och sen skiter i att berätta det.

    Jag tycker det är fantastiskt med personal som bryr sig och dom gör inte det för att jävlas.  Gå på mötet med inställningen att ditt barn är viktigare än ditt ego så blir allt som det ska i slutändan.
    Precis. Var glad att det finns fler vuxna än du TS som bryr dig om sonen och ta det inte som ett personligt påhopp. 
  • elyse

    Men vad bra att ni bokat in ett möte, då, så får du förklara för dem hur det faktiskt ligger till. Förskolan är skyldiga att ta tag i saker och ting om de upplever att barnet inte mår bra.  

  • trådstartaren1

    Hej alla ursäkta om jag inte kunde svara er igår. De flesta skriver att dem inte förstår vad som är problemet riktig. Jag kan uppskata att det finns fler som bryr sig om mina barn som tex förskolans personal. Det jag blev ledsen över att dem påstår at min son är grinig och trött mm när han är på dagiset. Men när han är hemma med mig så är han hur pigg som helst och mår bra, äter bra och leker och jätte smart lien kille jag har. Det därför jag blev förvånad. Vill inte göra en så stor grej av saken. På möten ska jag lyssna på vad de vill berätta och jag ska säga mitt. Kanske jag överragerade mycket för jag va iritterad.

  • trådstartaren1

    Hej Roffe. Misshandel ? Han är bara grinig och mår inte bra när han är där i dagiset. Inte vad jag ser hemma, hemma är han hur pigg som helst jag själv kan märka om min son mår inte bra eller inte. Nu under sista tiden när jag lämnar sonen till dagis så början han plöstligt gråta och vill inte släppa mig. Han kanske inte gillar att vara där längre. Jag är inte en ego mamma. Jag bryr mig jätte mycket om mina barn , och vill ha deras bästa.

  • trådstartaren1

    Mina barn går inte 24 timmar. Dem kan vara lediga när jag är ledig och om jag börjar jobba sent på dagen så får dem ha sovmorgon med mig . De får gå 7:30 till 4:30 när jag bara jobbar heltid. Och på helgerna hittar vi alltid på nåt att göra för kul. I min sons ålder måste han äta var 3-4 timmen för han är knappt 2 år så klart ska han vara hungrig eller får inte barn vara hungriga nu för tiden.

  • Lindsey Egot the only one

    Ja var ska barnen vara när du arbetar långa pass har förskolepedagogerna tänkt sig?

  • Elin 885
    trådstartaren1 skrev 2013-05-23 08:16:51 följande:
    Mina barn går inte 24 timmar. Dem kan vara lediga när jag är ledig och om jag börjar jobba sent på dagen så får dem ha sovmorgon med mig . De får gå 7:30 till 4:30 när jag bara jobbar heltid. Och på helgerna hittar vi alltid på nåt att göra för kul. I min sons ålder måste han äta var 3-4 timmen för han är knappt 2 år så klart ska han vara hungrig eller får inte barn vara hungriga nu för tiden.
    7:30-4:30 betyder halv åtta morgon 1 till halv fem morgon 2.
    7:30-16:30 betyder däremot halv åtta på morgonen till halv fem på eftermiddagen.

    sen förstår jag inte varför du svarar i ts ställe eftersom du inte är ts, ni har ju inte samma nick.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • trådstartaren1

    Jaa det är när JAG JOBBAR HELTID så får dem gå i de tiderna . För det är jag själv som är tsn. Asså det är nåt som inte stämmer. Ni som jobbar heltid vilken tid lämar/hämtar ni era barn? Säg inte att ni har nany som tar hand om era barn under tiden ni jobbar eller vill verka att ni är bästa föräldrar och inte jag. Jag är en vanlig mamma som alla andra som lämnar sina barn till dagis oavsätt har jobb eller inte. När jag är ledig så får dem antingen vara lediga eller ha sovmorgon. Punkt slut.

  • trådstartaren1

    Eller ska jag gå efter vad folk ska säga och bestämma vad jag ska göra och inte göra för att andra ska vara nöjda över mig. Jag har fina och friska barn som jag tar hand om. Har både 2 duktiga barn som mår bra. Barn kan vara griniga och inte må bra över nåt nångång.

  • Erica80
    Elin 885 skrev 2013-05-23 08:38:00 följande:
    7:30-4:30 betyder halv åtta morgon 1 till halv fem morgon 2.
    7:30-16:30 betyder däremot halv åtta på morgonen till halv fem på eftermiddagen.

    Det beror ju på om man använder sig av 12 timmars kl eller 24 timmars. Inget ovanligt.
    Det är ju inte så att man inte fattar vad TS menar 
  • trådstartaren1

    Kan lämna/hämta mina man VISSA dagar 7:30 - 16:30. Men som sakt ska lyssna på vad dem vill säga på möten vi ska ha. Jag är inte lika iritterad som igår, för jag vet att jag tar han om mina barn väll. Men dem kanske vet nåt som jag har missat.

  • elyse

    Det kan ju vara så att dina barn tycker att det är jobbigt att vara i en stökig och bullrig miljö, vilket förskolan många gånger är. När man är hemma i lugn och ro och bara delar vuxen med 1-2 andra barn är det en annan sak. Många barn (och vuxna!) är jättetrötta efter en dag på förskolan. Det är bl.a. därför som man brukar rekommendera en extra hemma-dag efter sjukdom eftersom det är helt andra villkor på förskolan - är man där måste man orka delta i aktiviteterna och vara med 14-17 andra barn. 

  • Elin 885
    Erica80 skrev 2013-05-23 09:27:09 följande:

    Det beror ju på om man använder sig av 12 timmars kl eller 24 timmars. Inget ovanligt.
    Det är ju inte så att man inte fattar vad TS menar 
    jag tänkte faktiskt inte på det. ber om ursäkt =).
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • roffe
    trådstartaren1 skrev 2013-05-23 08:09:22 följande:
    Hej Roffe. Misshandel ? Han är bara grinig och mår inte bra när han är där i dagiset. Inte vad jag ser hemma, hemma är han hur pigg som helst jag själv kan märka om min son mår inte bra eller inte. Nu under sista tiden när jag lämnar sonen till dagis så början han plöstligt gråta och vill inte släppa mig. Han kanske inte gillar att vara där längre. Jag är inte en ego mamma. Jag bryr mig jätte mycket om mina barn , och vill ha deras bästa.
    Ja, om förskolan inte gör sitt jobb så anser jag att det är misshandel. Om dom tycker ett barn mår dåligt och skiter i det, då är det misshandel.

    Varför tror du inte på dom, varför kan ditt barn inte vara trött på dagis men pigg hemma?

    Kanske är det för högt tempo eller för mkt andra barn på dagis för ditt barn? Alla passar inte att gå på dagis.

    Jag var tystlåten, trött och nedstämd i skolan, hemma var jag glad, framåt och energisk. Jag blev helt slut av att det var så mkt prat, babbel, ungar som skriker och springer omkring i skolan att jag helt enkelt inte orkade med. INGEN av lärarna sa något till mina föräldrar. Ingen hjälpte mig.
    Hade jag fått hjälp att t ex gå i en annan klass eller ha en stödlärare ibland så hade jag förmodligen haft bättre betyg idag. Jag vill inte att detta ska hända ditt barn. Därför blir jag glad att läsa att det finns fantastiska lyhörda förskolelärare som gör sitt jobb riktigt bra. 

    Vad bra att du bryr dig om dina barn. Försök se att andra oxå gör det :)
Svar på tråden så arg på min son förskola