Inlägg från: Alex771977 |Visa alla inlägg
  • Alex771977

Att gå isär...?

Hej jag pappan och min sambo är under separation och är mitt uppe i att sälja hus osv. Vi har planerat att ha barnen varannan vecka. Och tyvärr så är det ganska dålig stämning här hemma till och från, men tycker väll i det stora hela att det går bra. Men har under lång tid varit ganska högljutt här hemma tyvärr. Tycker väldigt synd om barnen, min sambo har ingen inbyggd volymkontroll tyvärr. Har flera gånger bett snällt om att snälla sänka rösten. Men funkar inte under tiden hon är arg, och det är inte bra. Men som sagt så går det över förväntan enl mig i alla fall. I början var det väldigt mycket tankar som rullade runt, hur tar barnen det, hur kommer dom att känna att inte vara en hel familj. Hur ska jag klara att sitta i en tyst lägenhet helt själv, inte få se barnen på en hel vecka. Ush vilken panik jag har haft, jag har alltid tänkt att har man barn så håller man ihop. Jag ska minsann inte ha skilsmässobarn osv. Jag tänker också mycket på det här med aktiviteter. Kommer barnen få komma iväg på aktiviteter, det är ju mycket man vill göra men som kanske inte funkar så bra om man som mig har tre små tjejer, ensam. Men har gett mig fan på att göra det som faller mig in, oavsett om det är utomlandstripp, badhus, Eller kamping. Väldigt nervös faktisk inför flytten. Vi har varit ett par i 14 år och barnen är 7, 5 och 3

Svar på tråden Att gå isär...?