adhd-NU i sommar ingen medicin,jag accepterar det inte?!
snart 9 år,går 2an.(140 cm,31kg) har ätit concerta hela terminen,från låg dos till 54 mg. Pga läkarmiss var han utan en vecka mellan 36mg o till höjningen till 54......
Har funkat något,inte klockrent. Han tappade matlusten vid uppehållet där,o minskade 4 kg. NU äter han igen som en liten häst!
Han säjer själv att det fortfarande är jobbigt i skolan,att koncentrera sig på sitt,fast bättre-samt att det det är mindre "rörigt i huvet" som han ofta sa förr,i gråt .
Läraren säjer att det går hyfsat.Inte topp.
Nu helt plötsligt pga viktnedgången så säjer läkarn att han inte får ta tabletterna i sommar?!
Dels har de inte funkar perfekt överlag,men jag vill absolut INTE vara utan. Utbrotten är något färre ,osv.
Blodtryck bra mm.
Nu säjer de ju att innan sommarn hinner vi inte göra nåt,inte sätta in nån annan eller så. Han ska alltså vara helt utan medicin hela sommaren o sen står vi på ruta ett till hösten-DÅ ska det provas ut nåt nytt alltså......
Kan jag som mamma kräva nåt? kan jag göra nåt?
Utredning o allt har gått genom skolläkare/kommun-så bup vet inget om oss,o har inget att hjälpa oss med så att säja.....Vad ska jag göra.
Jag VILL att de ger oss akuttid o sätter in ny medicin!! NU innan sommarn! O visst,det ska följas upp,men då får läkaren lämna över journaler till bup ,eller VC så kan man göra uppföljning där,medan han har semester?
Skulle inte det gå??
Känner att det blir en helvetessommar helt utan mediciner!! Vill INTE! Levt nu i 8år i ett helvete!
Kan de inte stötta o hjälpa i stället för att stjälpa?
Vad kan jag kräva som mamma?? INGET? Har läkarn all makt?