• Dominant

Sverigedemokraterna vill utlysa undantagstillstånd i Husby

I DN kan man läsa att Sverigedemokraterna vill, tills invandrarkravallerna lagt sig, utlysa undantagstillstånd i Husby. Se www.dn.se/sthlm/sd-vill-ha-undantagstillstand-i-husby

Har SD rätt, behövs hårdare tag i de många Stockholmsförorter där upplopp råder?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sverigedemokraterna vill utlysa undantagstillstånd i Husby
  • Jacqueline

frågan är väl kanske om det är bättre att göra någonting , än att låta bli att bli involverad?
    SD vill ändå agera och sätta stopp medan många andra hellre står vid sidan om tycker att det ska lugna sig av sig självt....så uppfattar jag det iaf.
    Vad gjorde Reinfeldt?Jo han gjorde ett lamt uttalande och hoppades på att hans "makt" skulle få folket att sluta med upproren.

• Engångspostaren

Jag ska inte påstå att jag har mirakellösningen för att stoppa det som redan pågår, men att hårdare tag behövs är jag övertygad om och som vi ser är SD de som iaf kommer med förslag i rätt riktning.

• parallax

Tycker svenska polisen är pinsam, man hade kunnat lösa dessa så kallade kravaller på minuter, nu istället väljer man att låta vapnen man bör att förbli prydnad under tiden polisen får på huvudet.

• Litet My
    parallax skrev 2013-05-30 16:34:12 följande:
    Tycker svenska polisen är pinsam, man hade kunnat lösa dessa så kallade kravaller på minuter, nu istället väljer man att låta vapnen man bör att förbli prydnad under tiden polisen får på huvudet.

Eller så blir det helt motsatt effekt och bilbrännarna börjar också plocka fram vapen och nöjer sig inte längre med att elda.

Däremot tycker jag Reinfeld agerar otroligt slappt i detta.  
  • parallax
    Litet My skrev 2013-05-30 17:59:51 följande:

Eller så blir det helt motsatt effekt och bilbrännarna börjar också plocka fram vapen och nöjer sig inte längre med att elda.

Däremot tycker jag Reinfeld agerar otroligt slappt i detta.  
    Då minskar i alla fall antal av såna element.
    Samtidigt som det kan ha avskräckande effekt.

• Nelly02

Jag sover nu "ler" God Natt! ZZZzzzZZZzzz!!!!!

• MrsPenn

I just det här ärendet är jag stolt att säga att jag tycker precis som SD.

Detta borde ha stävjts i sin linda. Istället för att spridas från förort till förort.

Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
Svar på tråden Sverigedemokraterna vill utlysa undantagstillstånd i Husby