• lovea01

bra och billig bilbarnstol?

Hej. Vi har nu snart 3 barn. Den äldsta har en Britax bilbarnstol och så har vi ett babyskydd som sonen vuxit ur. Han är nu snart 1,5 år. Jag undrar hur ni andra har gjort med bilbarnstol? Och vilken är bra och så klart till ett bra pris? Tack på förhand!

• Svar på tråden bra och billig bilbarnstol?
  • En blå giraff

Vi har Britax Highway som jag tycker är bra. Barnet får plats i den tills de är 4 år utan problem. Den är inte så dyr heller, brukar ibland säljas för kampanjpris på 1999 kr - annars kostar den nog mellan 2500 och 3000. Men alla bakåtvända bilbarnstolar är dyra, det är svårt att komma ifrån.

• En blå giraff

Jag menar att Britax Highway inte är så dyr om man jämför med många andra stolar.

• Masken84

Vi köpte en maxi cosi mobi tror den kostade 2200 kr den är super och så kan man ändra från sitt till ligg läge enkelt via en knapp :)

• Sisisisi

Vilken stol har äldsta? Kanske köpa en större bakåtvänd till äldsta om hans stol är en av de mindre stolarna.

Jag skulle välja en av de stolar som har längst användningstid, axkid minikid eller akta graco belogic.

• Sisisisi
    Masken84 skrev 2013-05-23 21:28:05 följande:
    Maxi cosi mobi kan man ha väldigt länge tills bältes kudden kommer!

Andra stolar kam användas 1-2 år längre tid än Mobi. Jag skulle inte vända mina barn redan när Mobin är urvuxen när de kan åka bakåtvänt i en annan stol mycket längre tid.
  • lovea01
    Sisisisi skrev 2013-05-23 21:19:23 följande:
    Vilken stol har äldsta? Kanske köpa en större bakåtvänd till äldsta om hans stol är en av de mindre stolarna. Jag skulle välja en av de stolar som har längst användningstid, axkid minikid eller akta graco belogic.

Våran äldsta har en britax two way:) så jag vet inte riktigt vad jag ska välja för en nu. Om jag inte kör på samma men då måste jag ha den bakåtvänd och vill helst ha en som är enkel att sätta in och ta ut.
  • lovea01
    En blå giraff skrev 2013-05-23 20:31:58 följande:
    Vi har Britax Highway som jag tycker är bra. Barnet får plats i den tills de är 4 år utan problem. Den är inte så dyr heller, brukar ibland säljas för kampanjpris på 1999 kr - annars kostar den nog mellan 2500 och 3000. Men alla bakåtvända bilbarnstolar är dyra, det är svårt att komma ifrån.

Jo har kollat på den, gillade den faktiskt för den va enkel och prisvärd. Men nu är min äldsta snart 3 så kommer kunna ha min britax two way ett år till då ungefär? Finns det bilbarnstolar till henne kanske och att sonen kan ta den hon har nu? Vet inte riktigt hur jag ska göra för att tjäna på det även i längden.
  • Sisisisi
    lovea01 skrev 2013-05-23 23:54:32 följande:
    Våran äldsta har en britax two way:) så jag vet inte riktigt vad jag ska välja för en nu. Om jag inte kör på samma men då måste jag ha den bakåtvänd och vill helst ha en som är enkel att sätta in och ta ut.

Självklart ska du ha en bakåtvänd. I twoway kan barnen åka bakåt till 5-6 år Det är ju otroligt mycket säkrare så man ska ju ha barnen bakåt så länge det bara går.

Man tjänar ju inget i längden på bilbarnstolar, hur menar du?

Britax hiway är ju en bra, billig stol som tar liten plats i bilen så den låter ju som nåt för er. Den blir ju urvuxen mycket tidigare än twoway men tvåan kan ju ta över twoway när ettan vuxit ur den och får bältesstol.
  • ExitSong

Jag har för mig att de har väldigt billiga och trafiksäkerhetsgodkända på Biltema.

• Sisisisi
    ExitSong skrev 2013-05-24 13:39:58 följande:
    Jag har för mig att de har väldigt billiga och trafiksäkerhetsgodkända på Biltema.

De har babyskydd och bältesstolar men inga bakåtvända 9-25 kg-stolar.
  • lovea01
    Sisisisi skrev 2013-05-24 06:57:24 följande:
    Självklart ska du ha en bakåtvänd. I twoway kan barnen åka bakåt till 5-6 år Det är ju otroligt mycket säkrare så man ska ju ha barnen bakåt så länge det bara går. Man tjänar ju inget i längden på bilbarnstolar, hur menar du? Britax hiway är ju en bra, billig stol som tar liten plats i bilen så den låter ju som nåt för er. Den blir ju urvuxen mycket tidigare än twoway men tvåan kan ju ta över twoway när ettan vuxit ur den och får bältesstol.

Oj det va längre än vad jag trodde :) nej jag menar att jag vill ha en bilbarnstol som jag liksom kan använda sålänge som möjligt. Att det inte ska bli så att vi köper en som dom växer ur snabbt och så. Men just nu lutar det faktiskt åt en hiway, sen får bebisen ärva den osv och då köper vi bältesstol till ettan. Tack för hjälpen!
Svar på tråden bra och billig bilbarnstol?