• Notperfect

Någon här inne som varit inlagd på Psyket?

Hej!

Jag läser just nu psykiatri och ska göra ett arbete om hur patienter blir bemötta.

Finns här någon som varit inlagd för psykiatrisk vård och som har lust att svara några frågor?

Du kommer givetvis att vara anonym och får jätte gärna läsa vad jag skrivit innan jag skickar det till min lärare.
    Din berättelse kommer bara att vara en del av mitt förord så det kommer inte bli en hel novell. Du behöver inte berätta för mig om orsaken till varför du blev inlagd om du inte vill utan det handlar endast om hur du blev bemött.

Inboxa mig om du vill. I det fall du vill vara helt anonym så kan du skriva i den här tråden och berätta om din upplevelse av psykiatrin.

Tack på förhand !

• Svar på tråden Någon här inne som varit inlagd på Psyket?
  • SannaB83

Har legat på psyk och svarar gärna på frågor. Blev illa behandlad och vill få fram det.

• Notperfect
    SannaB83 skrev 2013-05-23 20:56:19 följande:
    Har legat på psyk och svarar gärna på frågor. Blev illa behandlad och vill få fram det.
    Jag är jätte intresserad av att höra din historia. Jag skickar ett inbox till dig medsamma.
  • Anonym (hej)

jag låg inne senast nu i april. svarar gärna på frågor om du tar det här i tråden.

• Notperfect
    Anonym (hej) skrev 2013-05-23 21:00:18 följande:
    jag låg inne senast nu i april. svarar gärna på frågor om du tar det här i tråden.
    Hej!

Självklart kan vi ta det i tråden. Inga problem.

Jag kommer att skriva ner några frågor men fastna inte för dom utan berätta det du vill förmedla.

Har du fått öppen eller sluten vård?  Blev du tvångsinlagd eller var det på eget initiativ?

Upplevde du att du fick göra dig hörd och tog vårdarna dig på allvar? Kände du dig trygg i miljön som var?

Vad fick du för behandling? Läkemedel? Beteendeterapi? Eller annan behandling?

Upplevde du att behandlingen hjälpte dig?

Om du vill så får du berätta för mig om din diagnos. Men precis som jag skrev i trådstarten så är det ingenting du måste göra utan mer om du känner att det blir lättare med tanke på att jag vill veta vad du fått för behandling och i fall du upplever om den hjälpt eller ej.

Ta hand om dig.

• karet

Jag svarar gärna på frågor.
    Jag var väldigt sjuk under många år men är idag frisk och är sambo samt har två barn.

Svar på tråden Någon här inne som varit inlagd på Psyket?