Little Ms Chatterbox skrev 2013-05-28 10:19:37 följande:
Nej, det behöver man inte om man har ätit någon annan Omega-3 fram till att man byter men sen kan det vara så att man ändå behöver ha rätt så hög dos av Omega så det är lagom att äta mer än 2 kapslar om dagen ändå. Det är inte skadligt att äta de mängderna hela tiden om man vill, förutom att Omega-3 i större mängder kan vara laxerande.
Själv så äter jag 4-6 Eye Q kapslar om dagen plus 2 Efamol, det är Omega-6. Sonen äter 2 Pharbio Omega-3 Forte + 2 Eye Q. Det är rätt så höga halter av just EPA i Pharbio och EPA är bra mot aggressioner och explosivt humör som sonen ofta har när han inte orkar med vardagen. Det brukar komma när han kommer hem efter skola och fritids, det är så länge han orkar hålla ihop sen när man kommer hem faller allt på en gång.
Hoppas din son gillar Eye Q och det hjälper
Precis sådär är min son också, när han kommer hem från fritids så är han irriterad plus att läxorna inte går lika bra att göra längre. Jag vill hellre pröva att höja omega-3 intaget först, istället för att laborera med adhd medicinen, vilket han ofta har mått dåligt av när man höjer sänker.
Vilken omega-3 tror du skulle passa min son som har svårt att svälja tabletter och har aggressioner på eftermiddagarna? Och när på dygnet skall dom tas. I samband med måltid vet jag, men när har det effekt?
Tack för ditt svar.