• Anonym (TS)

Tänd på min svåger - vad ska jag göra?

Det har alltid varit lite spänt mellan honom och mig, vi har nästan aldrig ens pratat utan mest undvikt varann. Jag har alltid trott att han ogillar mig väldigt mycket. Tyvärr har väl jag alltid funnit honom intressant. Han är inte ett dugg snygg egentligen och har heller inte någon speciell personlighet.

Vi är en familj som träffas mycket. Äter mat tillsammans minst två dagar i veckan och ja, umgås MYCKET med varann. Som sagt har jag hållit mig väldigt undan tidigare eftersom han betett sig som han gjort. Nu de senaste månaderna har han börjar prata med mig, fråga mig saker och skämta riktigt mycket. Knuffar och skojbråkar nästan med mig. Det är till och med en sådan stor förändring så min man lagt märke till det och kommenterat det till mig.

Jag har ingen aning om ifall han menar något med sitt beteende men jag älskar det. Jag älskar verkligen uppmärksamheten och det förbjudna i det jag känner. Jag fantiserar en hel del om oss två. Tyvärr är jag en riktigt bekräftelsekåt kvinna och tidigare i vårat förhållande har jag varit otrogen flertalet gånger. Bara med upptagna män/killar. Det är något med det som jag finner så oerhört spännande.

Medvetet använder jag mer smickrande kläder när vi ses nu. Jag retas diskret och jag vet att det är så fel... Sommaren kommer nu vilket betyder grillkvällar där alkohol kommer finnas, hur ska jag kunna göra rätt?! 

• Svar på tråden Tänd på min svåger - vad ska jag göra?
  • Anonym (Välj)
    Anonym (TS) skrev 2013-05-24 00:33:35 följande:
    Jag vill ha hjälp med att sluta känna såhär. Hur  tänker man?
    Antingen pratar du med svågern och säger åt honom att ni ska lägga ned eller så svarar du helt enkelt inte på hans beteende. Fast du inte tror det så kommer känslorna att svalna med tiden.
  • kenopeno

Acceptera att du känner så här.....men agera inte på känslorna.

På det sättet kommer dessa känslor att lägga sig till slut. Det finns ingen naturlig knapp vi kan trycka på så känslor försvinner. Man får bara ta ansvar över sina handlingar tills de går över. Någon annan genväg finns inte.

Du kan oxå kasta dig in i förhållandet med din man. Skapa lite spänning där. Hitta på lite sexlekar kanske......eller bjud med honom på en romanisk överraskningsresa......få in lite extrastark gnista er emellan med andra ord Solig Så du ger plats åt andra läckra känslor än den attraktion du känner för din svåger.......     
  • kenopeno
    Anonym (Välj) skrev 2013-05-24 00:36:45 följande:
    Antingen pratar du med svågern och säger åt honom att ni ska lägga ned eller så svarar du helt enkelt inte på hans beteende. Fast du inte tror det så kommer känslorna att svalna med tiden.
  • Anonym (biter ihop.)

Man bestämmer sig, biter ihop och "röstar med fötterna"- dvs. väljer att promenera bort från farliga situationer. Även om man inte kan styra över sina känslor så kan man styra sin fötter och ben förhoppmimgsvis..

Håll dig undan, sätt dig inte i situationer där du kan "balla ur".
    För det skulle verkligen bara leda till katastrof och eländes elände. 

• kenopeno
    Anonym (biter ihop.) skrev 2013-05-24 00:40:21 följande:
    Man bestämmer sig, biter ihop och "röstar med fötterna"- dvs. väljer att promenera bort från farliga situationer. Även om man inte kan styra över sina känslor så kan man styra sin fötter och ben förhoppmimgsvis..

Håll dig undan, sätt dig inte i situationer där du kan "balla ur".
    För det skulle verkligen bara leda till katastrof och eländes elände. 
  • Anonym (TS)

Ja. Jag kommer nog träffa honom imorgon. Förhoppningsvis inte ensam. Och på lördag är det grillfest hos oss. 

• kenopeno
    Anonym (TS) skrev 2013-05-24 00:47:41 följande:
    Ja. Jag kommer nog träffa honom imorgon. Förhoppningsvis inte ensam. Och på lördag är det grillfest hos oss. 

DU bestämmer om du ska träffa honom ensam eller ej. Du och ingen annan.

Och tycker du verkligen det är en bra ide att ha en grillfest tillsammans med honom just nu? Verkar vara som att du beslutat dig för att utmana ödet. De känslorna och fest och alkohål är bäddat för problem. Men du är vuxen och bestämmer själv vad du vill utsätta dig och ditt äktenskap för.

Kanske har du en omedveten längtan ur ditt äktenskap.....dina planer tyder lite på det......

Lycka till vilken väg du än väljer         
  • Anonym (...)

Har själv haft något vid sidan av med min exmans systers man. Sådana relationer funkar inte. Var som du bekräftensekåt. Min man var det rätt åt men för jävligt gjort mot min svägerska.

• Anonym (hm)
    Du slutar umgås med honom. Det blir ofta sådana grejer när män och kvinnor blandar fritt, låter fördomsfullt men det är ju sant, kolla bara all otrohetsstatistik. Om du verkligen vill sluta känna så, så slutar du träffa honom, känslorna kommer försvinna efter ett tag, oavsett om det tar flera månader eller till och med något år. Det är som en förälskelse som sakta dör ut. Men du verkar ju faktiskt VILJA att han ska ha begär för dig, så jag vet inte ritkgit varför du ber om råd då.
  • Poison82

Tycker inte alls det låter som att du vill ha någon direkt hjälp. Men om det nu är så att du vill det så sluta med ditt beteende. Svara inte på skämten, klä dig inte utmanande, drick inte mer alkohol än att du kan behärska dig och ha kontroll. Lägg ner helt enkelt. Känslorna kan du inte styra men dina handlingar kan du styra

Svar på tråden Tänd på min svåger - vad ska jag göra?