Igår var vi på inskrivning och träffade den troligtvis mest förvirrade barnmorska någonsin :)
Hon började med att tala om att hon var tvungen att prata med oss om den sak... "Det är så här att när jag räknar på erat ägguttag så är ni inte alls i v.12 utan i v.15!"
"Jaha, svarade jag bara, "Det hade ju varit skönt om det hade varit så men nu vet jag att det inte är så ;) "
Barnmorskan blev lite ställd och så började hon räkna igen. "Oj, sa hon, jag räknade visst en månad fel..."
Sedan fortsatte det i ungefär samma anda. Hon förklarade att hon skulle ta prov för både HIV och AIDS. "Så bra, svarade jag, Då kan jag vara helt säker på att jag inte har det då...
Sedan hade hon glömt bort att skicka in remissen till ultraljudet som vi skulle ta i v. 12 så den skickade hon in nu (hoppas jag)
Samtidigt så känner jag inte att jag har något behov eller ork att byta. Hon är jättetrevlig och vill väl men känns förvirrad. Om det hade varit hon som skulle göra ultraljuden -då hade jag bytt på en gång men det är det väl inte? hon ska väl bara prata och ge råd och ta lite prover och lyssna på hjärtljud, eller? Någon som vet?
Glad midsommar på er alla! Hoppas ditt HCG har gått upp mer nu Annaba.