Inlägg från: Anonym (Puls?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Puls?)

    Låg puls utan att vara tränad?

    Jag var på sjukhuset för ett tag sedan och då hade jag sådär på fingret så att pulsen mättes. Jag hamnade hela tiden under 40 så att maskinen började pipa så jag fick ligga och sprattla eller gå upp och gå för att hålla mig över. När jag mäter själv här hemma så hamnar jag på runt 40 också. Och det skulle väl vara helt i sin ordning och ett bra tecken om det var så att jag var vältränad, men det är jag inte. Jag har varit extremt vältränad en gång i tiden och många tror att jag fortfarande är det för att jag ändå har kvar en del muskler och är smal så jag ser tränad ut, men faktum är att jag är extremt otränad. I princip så har jag inte tränat på 8 år. Simmade 2 gånger i veckan under 2 månader i vintras men i övrigt så är typ klippa gräset det mest ansträngande jag gör. Så det jag undrar är väl lite om det bör oroa mig att jag har så låg puls trots att jag är otränad. Mitt blodtryck är bra.

  • Svar på tråden Låg puls utan att vara tränad?
  • Anonym (Puls?)

    Googlade lite men hittade ingenting. Om det hade varit något fel med det så hade jag nog hittat något. Vet att en orsak till låg puls kan vara att hjärtat hoppar över en del slag (har en bekant som har så) men det gör det inte på mig utan den slår jämnt och bra.

Svar på tråden Låg puls utan att vara tränad?