• Kakankaka

Packhjälp

Hej!

Snart åker vi till Grekland för en veckas semester, det är jag, sambon och våran dotter på knappt två år.
    Då hon inte får ha någon bagagevikt så känns det som det blir mycket svårare att packa..
    Så nu behöver jag er hjälp, vad behöver man ha med sig? Hur mycket kläder behöver man ha med? Både till barn och till oss själva? Vi ska ha all inclusive och räknar med att dottern äter maten där så vi tar inte med någon mat till henne förutom välling..

Tacksam för alla tips och ideér! :)     

• Svar på tråden Packhjälp
  • läkarstudent

Får hon ha handbagage? I så fall räcker det gott och väl till henne. Solskyddskläder (dessa kan tvättas lätt i handfatet och torkar snabbt så det räcker med ett par för hela veckan), 4-5 t-shirts och shorts att ha då solen inte är så stark, solglasögon, solkräm, solhatt, en tunn jacka och ett par långbyxor för om det skulle vara blåsigt och regningt någon dag. Några leksaker. Det är väl typ det man behöver. Några blöjor för det första dygnet också, tills ni hittar någonstans att köpa fler. Till er själva är det ju bara att packa som vanligt. 

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Kodia
    Kakankaka skrev 2013-05-25 17:41:16 följande:
    Nej hon få inte ha något bagage alls, det som är det jobbiga!

Men ni packar ju hela familjens bagage tillsammans. Antagligen får ni ha 40 kg tillsammans, och det bör ni klara er på utan problem! Ta två resväskor, och packa i alla era kläder (sommarkläder och skor tar inte så stor plats) och då har ni även plats till leksaker till henne.
    Vi har rest charter många gånger, med ett eller två barn, och har nog aldrig kommit över 40 kg, tror jag... 
  • Kakankaka
    Kodia skrev 2013-05-26 00:02:45 följande:
    Men ni packar ju hela familjens bagage tillsammans. Antagligen får ni ha 40 kg tillsammans, och det bör ni klara er på utan problem! Ta två resväskor, och packa i alla era kläder (sommarkläder och skor tar inte så stor plats) och då har ni även plats till leksaker till henne. Vi har rest charter många gånger, med ett eller två barn, och har nog aldrig kommit över 40 kg, tror jag... 

Vad skönt att höra, ha ni lagt blöjor och välling i väskorna? Ha hört att vissa lagt det i vagnen men känns lite osäkert..jag är verkligen sämst på att packa!
  • läkarstudent
    Kakankaka skrev 2013-05-25 17:41:16 följande:
    Nej hon få inte ha något bagage alls, det som är det jobbiga!

Men ta hennes saker i ert handbagage då? Så har du hela din egen väska till dina saker välling skulle jag nog inte lägga i vagnen utifall att paketet ramlar ut och går sönder, och blöjor behöver ni ju bara ha med några stycken av eftersom man kan köpa fler där nere.
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Kodia
    Kakankaka skrev 2013-05-26 12:12:15 följande:

Vad skönt att höra, ha ni lagt blöjor och välling i väskorna? Ha hört att vissa lagt det i vagnen men känns lite osäkert..jag är verkligen sämst på att packa!

Vi har haft blöjor och välling i resväskorna. Vi har bara rest med paraplysulky, så då har det inte gått att packa saker i någon varukorg/liggdel, etc.
  • underverket 06

Lägg blöjor i vagnen om det går. Har ni en fin vagn skulle jag rekommendera airshell. Man bokar en sorts väska som man hämtar ut på flygplatsen o lägger vagnen i. I den får det dessutom plats ganska mycket mer än vagnen. Vi knölade ner lite kläder o blöjor där. Vi åkte en gång när sonen var 1 år o då gick vagnen sönder. i o för sig en ganska billig resevagn, men ändå. Så sedan när vi åkte när sonen var 3 år så bokade vi en sådan airshell resväska. Vi hade då med sonens ganska stora Briovagn o den var hel o fin båda turerna.

Svar på tråden Packhjälp